نائب رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان در گفتگو با شهاب زنجان: کمر تولید را شکسته اند

شهاب زنجان – در شرایطی سال۹۹ به آخرین روزهای خود می رسد که بخش تولید دشواری های جبران ناپذیری را سپری می کند. تحریم های داخلی و خارجی در کنار شرایط بغرنج و سخت صادراتی با همه گیر شدن ویروس کرونا دست به دست هم دادند تا مسیر تولید روزنه های امید خود را نیز از دست بدهد. با این وجود فعالان این بخش همچنان با تمامی کاستی ها و سوء مدیریت ها بیکار میدان نبودند و تا پای جا در کارزار تولید باقی مانده اند.

سهند فلاحی

سهند فلاحی از چهره های آشنای بخش تولید و حوزه کار استان زنجان است که در دهه های گذشته همواره با ورود به صنایع مختلف منشاء تحول بوده، در گفتگوی مختصر با شهاب زنجان نگاهی به چالش های تولید در سال جاری و تاثیر تحریم ها می اندازد و در ادامه به موضوع ورود به ساخت و ساز در بخش پزشکی و دلایل استعفا ازمدیریت شهری زنجان در بدو انتخاب اشاره می کند:   

*چالش های حاکم در بخش صنعت استان را چگونه می بینید؟

برخلاف اینکه همه در شعار،ادعای حمایت از تولید را دارند، ولی در عمل برخی ها نه تنها کمکی به امر تولید نمی کنند، بلکه با تصمیماتی که در اتاق های در بسته و بدون حضور نمایندگان واحدهای تولیدی اتخاذ می کنند، کمر تولید را شکسته اند. همچنین کلیه ادارات و سازمان ها برای اخذ عوارض، مالیات و غیره به خاطر اینکه واحدهای تولیدی شناخته شده و تابلودار هستند، اول یقه تولید را می گیرند، چرا  که کسانی که فعالیت های  زیرزمینی یا دلالی دارند پیدا کردنشان ،زحمت دارد و نیاز به تلاش  و برنامه ریزی است. ضمن این که به خاطر تحریم ها شرایط برای تولیدکنندگان عادی نیست، ولی برخی سازمان های اجرایی و نظارتی در اعمال  قانون و مقررات شرایط بحرانی را در نظر نمی گیرند. انگار در این کشور زندگی نمی کنند و از مسایل و مشکلات موجود بی خبر هستند. به طور خلاصه آن طورکه شعار حمایت از تولید، اشتغال داده می شود در عمل آن طور رفتار نمی شود. ضمن اینکه گاهاً افرادی برای تولید تصمیم میگ یرند که در طول عمر خود،یک کیلوسیب زمینی هم تولید نکرده اند  و به قولی شکسته استخوان داند بهای مومیایی را.

*در این گیرو دار شما تاثیر تحریم ها را در مسیر تولید چگونه می بینید؟

قطعاً تحریم ها درتامین مواد اولیه،گردش  پول و فروش محصولات  تاثیر منفی داشته و دارد ولی تحریم های داخلی ناشی از سوء مدیریت و سوءاستفاده و عدم درک شرایط بحرانی و نگاه بخشی و توجه به منافع فردی به جای منافع ملی ازتحریم های خارجی مخربتر است.

*حال انتظار از مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس چگونه می تواند باشد؟

 نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان ارشد استان  دلسوزمردم،کشور و نظام می باشند. چیزی که اثرگذاری آنان را تحت تأثیر  قرار می دهد تصمیم سازانی هستند که گزارش های غیرواقعی و غیر کارشناسی به آنان ارائه می دهند و باعث تصمیم ناکارآمد آنان می وند. بنابراین انتظار داریم از کارشناسان امین و مورد تایید استفاده شود و حرف صاحبان بنگاه های اقتصادی مستقیما شنیده شود. قبل از تصمیمگیری درخصوص تولید، نظرکارشناسی تولیدکنندگان هم اخذ شود وگرنه با نگاه حاکمیتی، توسعه تولید و هرگونه توسعه دیگر ممکن نخواهد بود. افراد کوته فکر قطعاً تصمیم و ناقص خواهند گرفت که خروجی آن در طول زمان عواقب دشواری را در پی خواهد داشت.

*درباره اقدام های انجام گرفته در بخش امور خیریه هم  اشاره ای داشته باشید.

به فضل الهی و با سرمایه خانواده نجفی در چند سال گذشته چندین پروژه مهم را ساخته  وتحویل مردم منطقه برای خدمت رسانی انجام داده ایم که نمونه آن کلینیک آرین شفا مهر سلطانیه را تاسیس، تجهیز و راه اندازی کرده و با نگاه ویژه ای که خانواده نجفی به امور خیریه دارند برای ارائه خدمات بهتر به مردم منطقه ماهانه نزدیک یک میلیاردریال هزینه می کنند و مرکز مذکور یکی ازکلینیک های عالی  استان با داشتن امکانات به روز و دستگاه های پیشرفته و بخش های سونوگرافی، رادیولوژی، آزمایشگاه،داروخانه، اتاق عمل سرپایی، دندانپزشکی، بهداشت حرفه ای، متخصص داخلی، زنان و زایمان و غیره است.

همچنین تکمیل ساختمان کلانتری سلطانیه و خرید چهار دستگاه خودرو، در حوزه امنیت منطقه از دیگر اقدامات انجام گرفته است. از سوی دیگر ساخت سالن چندمنظوره ورزشی و اداره ورزش و جوانان با هدف ترویج فرهنگ ورزش و ایجاد شور و نشاط در بین اهالی از دیگر برنامه ها بوده است که این سالن یکی از سالن های بسیار شیک و پر امکانات استان است که در اختیاراداره کل ورزش وجوانان استان قرار گرفت.

*آیا پروژه جدید  دیگری در بخش امور خیریه در دست ساخت دارید؟                          

پروژه مهم و بی نظیر سل تراپی که طی تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی زنجان و با همکاری مسئولان دانشگاه  بخصوص آقای دکتر پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه و آقای دکتر صائینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان و سایر همکاران با سرمایه گذاری خانواده نجفی از اوایل سال ۱۴۰۰شروع خواهد شد . جالب است بدانید این پروژه، در کشور و حتی آسیا بی نظیر خواهد بود. البته اجرای چنین پروژه ای عزم ملی می خواهد و انتظار داریم مسئولان برای عملیاتی کردن این پروژه  نهایت همکاری را داشته باشند و به امید خدا و همت همه دست اندرکاران در طی دو سال پروژه مذکور به بهره برداری خواهد رسید. جا دارد از دکتر شجاعی، نماینده شهرستان های ابهر،خرمدره و سلطانیه تشکر کنم که پیگیر امور پروژه  بوده است. قطعاً بهره برداری از پروژه مذکور تحول بزرگی درحوزه درمان و جذب توریسم در منطقه و استان ایجاد خواهد کرد.

هرچند تا حال برخی مسئولان اهمیت پروژه مذکور را درک نکرده اند ولی بنده با توکل به خدا و همتی که خانواده نجفی در به ثمر رسیدن این  پروژه دارند یک  لحظه از تلاش و کوشش دست  برنخواهم کشید تا پروژه بی نظیر و بین المللی سل تراپی را با هدف رفع کاستی ها در این بخش نهایی کنیم.

*سال قبل در بین اخبارهای مرتبط با تغییر و تحولات شهری جنابعالی از سوی شورای اسلامی شهر به عنوان شهردار منتخب انتخاب شدید اما در کمال ناباوری به یک باره استعفا داید. علت چه بود؟

بنده برای ایجاد تغییر و تحول نیاز به استقلال در تصمیم گیری داشتم و قطعا با توجه به شرایط موجود احساس کردم، این فضا برای بنده وجود ندارد. ضمن اینکه با توجه به روش مدیریتی مبتنی بر اقتدار گرایانه توام با نظم و انضباط اداری و مالی مشکلاتی برای شهرداری به وجود می آوردم، پس صلاح دیدم در حوزه های دیگر فعالیت کنم.

*در آخر حرف ناگفته ای مانده است، بفرمایید.

امید است شعارها به شعورتبدیل شود و از اجرای نمایش و کارهای بیهوده و شعاری دست برداریم و به جای ریا، تظاهر و غیره مرد عمل باشیم. مردم از حرف زدن مسئولان و وعد ه و عیدها خسته اند، عمل می خواهند چرا که شعار زدگی آفت این کشور و مردم است.

سهند فلاحی در یک نگاه :

-مدیر عامل شرکت آریا رنگ درخشان

-مدیرعامل کلینیک آرین شفامهر سلطانیه

-عضو هیات مدیره گروه ایران ترانسفو

-نائب رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مزایده املاک شهرداری زنجان

ج فوریه 19 , 2021
مزایده املاک شهرداری زنجان اعلام شد. در زیر جزئیات این آگهی را می خوانید:
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس