اهمیت تحول دیجیتال در صنعت

ترجمه: سید حمید موسوی – مدیر عامل شرکت توسعه دهندگان دلفین هفت

طبق آخرین مطالعه انجام شده در دانشگاه هاروارد تقریبا۱/۳ تریلیون دلار آمریکا برای تحول دیجیتال در سال ۲۰۱۸ سرمایه گذاری شده است. البته درصد زیادی از این هزینه به دلیل اینکه شرکت ها واقعا جهت اجرای تحول یجیتال آمادگی ندارند هدر می رود.

سید حمید موسوی

تحول دیجیتال فقط موضوع سرمایه گذاری نیست، بلکه توسعه استراتژی ها، اجرا و رسیدگی به چالش ها و فرصت های مرتبط با آن است. تجربه و مهارت های مربوط به تحول دیجیتال اکنون برای برنامه استراتژیک تقریباً همه شرکت ها ضروری است. دو ستون تحول دیجیتال در صنعت نوآوری و تحول است.

شرکت ها باید توجه کافی به تغییر چشم انداز صنعت خود داشته باشند و برای اجرای مدل های جدید تجاری و صنعتی حتما به نوآوری های جدید توجه داشته و همچنین آموزش و حفظ استعدادهای موجود را در دستور کار قرار دهند. نیروهای تحول آفرین در فضای کسب و کار امروزی بسیار زیاد است، به همین دلیل، حفظ تأثیرات چنین تحولاتی به طور کلی نیازمند بازنگری بنیادی در ذهنیت و رفتار است.

تحول دیجیتال برای صنعت به چه معناست؟

تحول دیجیتال استفاده از قابلیت های دیجیتالی در فرآیندها، محصولات و دارایی ها برای افزایش کارایی، افزایش ارزش مشتری، مدیریت ریسک و جستجوی فرصت های جدید درآمدزایی است. این تحول جهانی است و بنابراین شامل اتخاذ فناوری های دیجیتال برای عملیات داخلی و خارجی است. از جمله فروش، بازاریابی و اقدامات پشتیبانی. برای سازگاری شرکت ها باید اساساً نحوه کار خود را تغییر دهند، مایل به پذیرش تغییرات فرهنگی و بازنگری در وضعیت موجود خود باشند. استعداد و قابلیت های دیجیتالی کلید تحول و بهره برداری از فرصت های جدید استراتژی کسب و کار هستند. یک مطالعه در شرکت های چند ملیتی این ادعا را تأیید می کند که «شرکت ها برای پیشرفت در یک دنیای پر از تحول به سیستم های نامحدود، سازگار و مبتنی بر نیروی انسانی خلاق نیاز دارند». این مطالعه به شرکت ها توصیه می کند که دیگر زیرساخت ها و کارمندان خود را به عنوان نهادهای مستقل در نظر نگیرند و سعی کنند آن ها را به صورت مقطعی و به صورت سیستم های بهم پیوسته در نظر بگیرند، چرا که مشتری در هسته اصلی استراتژی قرار دارد. امروزه شخصی سازی نقش زیادی در مصرف دارد و تولید یک چیز یکسان برای همه دیگر فروشی ندارد. محصولات باید برای تأمین نیازهای مشتری سازگار شوند ، فقط به این ترتیب شرکت ها می توانند در جلب مشتری و تشویق به وفاداری تلاش کنند. علاوه بر این، ابزارهای مدرن مانند هوش مصنوعی و اتصال بین دستگاهی به شرکت ها امکان می دهد تا سفارشی سازی محصول را به صورت خودکار انجام دهند و حتی کارها را از راه دور انجام دهند. به این ترتیب، سیستم های اصلی و و سیستم های تولیدی عملاً به صورت مجازی کنترل می شوند.

تحول دیجیتال برای شرکت های صنعتی

فناوری نه تنها زندگی مردم را بهبود می بخشد، بلکه کار را در بسیاری از بخش ها نیز آسان می کند. تحول دیجیتال به سازمان کمک می کند تا با خواسته های نوظهور مشتری همراه شود و بنابراین در مقابل آینده زنده بماند. این امکان را برای شرکت ها فراهم می کند تا در محیط اقتصادی که در پاسخ به تحولات فناوری دائماً در حال تغییر است، رقابت بهتری داشته باشند. مدیریت صحیح چرخش دیجیتال این فرصت را به شرکت ها می دهد تا به مزایای عملیاتی و تولیدی دسترسی پیدا کنند.

۱۰ مزیت تحول دیجیتال صنعتی

تحول دیجیتال در صنعت فرصتی را برای ترکیب شیوه ها و روش هایی فراهم می کند که منجر به ایجاد تکنیک ها، مهارت ها و منابع درآمد جدید می شود. در اینجا برخی از مزایای اصلی آن ذکر شده است:

  • هزینه ها را به دلیل بهره ور کردن اجرای فرآیندها کاهش می دهد.
  • با تسهیل در ارتباط از راه دور تولید را غیرمتمرکز می کند.
  • کارایی و بهره وری عملیاتی را بهبود می بخشد.
  • دریچه ای برای فرصت های شغلی جدید و جریان های درآمد باز می کند و ایجاد محصولات و خدمات جدید را امکان پذیر می کند.
  • سرعت پاسخگویی به تغییرات تقاضا در بازار را افزایش می دهد.
  • با افزایش کیفیت محصولات تولیدی یک مزیت رقابتی برای شرکت ایجاد می کند.
  • فرهنگ نوآوری را پیش می برد و شرکت را برای پیش بینی هرگونه اختلال آماده می کند.
  • با تسهیل ارتباط بین بخش ها ، ادغام و همکاری داخلی را بهبود می بخشد.
  • با تجزیه و تحلیل داده ها (Big Data) به تصمیم گیری قدرت می بخشد.
  • باعث تقویت اجرای فرایند ها، جذب استعدادهای جدید می شود

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گلایه از آموزش و پرورش استان

ش آوریل 3 , 2021
زینب نوروزی نامی آشنا در ورزش استان زنجان است و در سال های اخیر همیشه در سکوهای قهرمانی ایستاده است. کرونا امسال در رشته روئینگ کار را برای او سخت کرد تا اینکه در آخرین روزهای سال با برگزاری رقابت های قهرمانی کشور عطشش برای قهرمان شدن بیشتر شد. نوروزی […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس