براساس نتایج طرح آمارگیری نیروی انسانی کشور اعلام شد؛ زنجان رتبه نخست نرخ مشارکت اقصادی

نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان زنجان از رقم ۴۶.۷ درصد در سال ۹۷ به رقم ۴۹.۱ درصد در سال گذشته رسید که بر اساس آن، زنجان رتبه نخست را در این شاخص در کشور به دست آورد.

به گزارش شهاب زنجان، بر اساس نتایج طرح آمارگیری از نیروی انسانی کشور که در پایگاه اینترنتی مرکز آمار ایران قابل مشاهده است، این  استان در کنار افزایش نرخ مشارکت اقتصادی، شاهد کاهش نرخ بیکاری در سال ۹۸ نیز بود.

نرخ مشارکت اقتصادی (نرخ فعالیت)، شامل نسبت جمعیت فعال(شاغل و بیکار) به جمعیت در سن کار است.

بر پایه این گزارش، نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان از رقم ۸.۶ درصد در سال ۹۷ به رقم ۸  درصد در سال ۹۸ کاهش پیدا کرد که در این شاخص نیز استان زنجان در رتبه سوم کشوری قرار گرفت.

نسبت اشتغال برابر با سهم جمعیت شاغل به کل جمعیت در سن کار (۱۵ ساله و بیشتر) ضرب در ۱۰۰ است، این نسبت برای کل کشور در سال ۹۸، برابر با ۳۹.۴ درصد بوده است.

همچنین تغییرات رو به بهبود ۲ شاخص مشارکت اقتصادی و نرخ بیکاری نشان از اثربخشی برنامه های استانی در حوزه اشتغال زایی  بوده است.
در این بین شاخص نسبت اشتغال استان زنجان نیز از رقم ۴۲.۷ درصد در سال ۹۷ به رقم ۴۵.۱ درصد در سال ۹۸ رسید که بالاترین نسبت در بین  استان ها بود و از این حیث نیز استان زنجان در رتبه نخست کشوری قرار گرفت.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

استقرار سیستم مدیریت یکپارچه در شرکت ایران ترانسفو زنجان

چ مه 13 , 2020
مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش گروه صنعتی ایران ترانسفو زنجان گفت: این شرکت با موفقیت در دریافت گواهینامه‌های استاندارد ۱۴۰۰۱-۲۰۱۵ ISO: و ۴۵۰۰۱-۲۰۱۸ ISO: از شرکت بین‌المللی SGS در کنار گواهینامه ۹۰۰۱-۲۰۱۵ ISO: مستقر و جاری در سازمان، مفتخر به استقرار سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) شد. به گزارش شهاب […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس