رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور: مدافعان سلامت در مبارزه با ویروس کرونا فعالیت چمشگیر داشتند

شهاب زنجان – دانشگاه علوم پزشکی زنجان، میزبان روسای دانشگاه‌ها، دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان با حضور رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بود. 

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در حاشیه نشست با روسای دانشگاه‌های استان و دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها این نهاد را گسترده‌ترین سامانه آموزشی کشور دانست و اظهار کرد: با افزایش500 هزار نفری به سامانه آموزشی این نهاد، در برخی اوقات روزانه۹۰۰ هزار آزمون در این فضا برگزار شد که آمار قابل توجهی است.

 وی با بیان اینکه تهیه محتوای آموزش برای برگزاری آزمون بر عهده نهاد نمایندگی رهبری بوده است، تصریح کرد: کادر درمان به عنوان مدافعان سلامت در ایام شیوع ویروس کرونا فعالیت قابل توجهی داشتند.

رستمی با اشاره به مشارکت قابل توجه مردم در تهیه و تولید اقلام حفاظتی مورد نیاز، از زمان شیوع ویروس کرونا گفت: این اقدامات یادآور همکاری و همراهی مردم در ایام دفاع مقدس بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از زمان شیوع ویروس کرونا، به عنوان ستاد هماهنگی برای فعالیت‌های جهادی نقش‌آفرینی کرده است.

 رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، اتصال بدنه کارشناسی و تخصصی به فضای آموزش عالی به فضای تولید را از راه‌کارهای تسهیل تحقق شعار انتخاب شده برای سال عنوان و تصریح کرد: اتصال این دو فضا منجر به انتخاب راه‌کارهای مناسب برای حل مشکلات خواهد شد.

وی تاکید کرد: مهمترین مشکل و دغدغه پیش‌روی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دیگر مجموعه‌ها را مشکلات مالی اعلام ترسیم چشم‌انداز بهتر را با رفع این مسائل امکان‌پذیر دانست.

رستمی، زنجان را دیار پرافتخار با قدمت تمدنی، فرهنگی و محیط عالم خیز و دانشمندپرور که با توسل به اهل بیت (ع) در دوران دفاع مقدس نیز دین خود را ادا کرده اند، توصیف کرد و با اشاره به  اوضاع کشور در دوران قبل و بعد از انقلاب گفت: با وقوع انقلاب اسلامی تحولات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و دفاعی را شاهد بودیم و در همه این تحولات حوزه علم دیده می شود.
وی افزود: در دوران تحریم کشور و در شرایط به وجود آمده بیماری کرونا به توفیقاتی دست یافتیم که با باور و اعتماد به نفس  که از شاخصه های مردم ایران است توانستیم بحران ها را پشت سر بگذاریم  که خیلی از کشورها در این زمینه موفق نبو ده اند.
 رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اقدام سیستم بهداشت و درمان کشور در بحران کرونا  را مجاهدانه خواند و گفت: عملکرد درست و مناسب  موجب اعتماد مردم شد و با همراهی مردم این بحران کنترل شد که اتفاق بزرگی بود.
 وی حضور دانشجویان و طلاب در فعالیت های جهادی در همه عرصه های مقابله با کرونا پررنگ و بی نظیر دانست و افزود: ایثار، همدلی، انسجام اجتماعی که درشرایط کرونا در کشور بوجود آمد، جلوه های نصرت الهی بود و این نصرت و توفیق الهی وعده الهی بود.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه ها نمونه انسجام اجتماعی را دو برا بر شدن وجو هات شرعی نسبت به سال های گذشته عنوان کرد و افزود: صدور اقلام بهداشتی و کیتهای آزمایشگاهی به کشورهای اروپایی از توفیق الهی در مواقع بحران در کشور بود.
 در این جلسه حجه الاسلام والمسلمین دکتر رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی و روسای دانشگاه ها در استان زنجان از دکتر پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان به پاس اقدامات ارزشمند سیستم بهداشت و درمان استان در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا با اهدا لوح تجلیل نمودند.

تلاش بی بدیل کادر سلامت در دوران کرونایی

همچنین رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با حضور در استودیو سلامت ارتباط زنده با شبکه استانی اشراق زنجان گفت: کروناویروس بیماری است که دامن دنیا و کشور را گرفته در این شرایط کادر بهداشت و درمان و سلامت کشور در یک عرصه فشار و سختی قرار گرفتند و مشاغلی در محدودیت، تعطیلی و آسیب قرار گرفتند.

وی ادامه داد: مردم از نظر اقتصادی در مشکل افتادند، این ها نمای بیرونی گرفتاری بود اما در دل این گرفتاری ها آن چیزی که ما می بینیم اولا فهم عظمت خداوند و قدرت او و همین طور در دل بلا ها خداوند چقدر خیرات می‌تواند قرار بدهد این تلاش، مجاهدت، همدلی و مواسات در صحنه های مختلف اتفاق افتاد در صحنه آزمون؛ جمهوری اسلامی، کادر درمان و ملت ایران برخلاف خیلی از کشورهای مدعی دنیاموفق بودند.
رستمی  با تاکید بر همراهی خوب مردم با مسئولان در زمینه کنترل کرونا گفت: اگر مردم رعایت نمی‌کردند کادر درمان نمی توانستند، بار سنگین را به تنهایی به دوش بکشند. رعایت مردم، کم شدن تعداد مبتلایان و تعداد بستری ها و مراقبت‌های ویژه کمک کرد که کادر بهداشت و درمان و سلامت وظیفه خود را بهتر انجام بدهند باید تشکر جدی را از خود مردم داشته باشیم و از سوی دیگر اتفاقی که در صحنه همدلی و مواسات اتفاق افتاد.

این مقام دانشگاهی ادامه داد: در این سختی بیشتر مردم کمک کردند و هوای همدیگر را بیشتر داشتند. جلوه هایی به وجود آمد که خداوند نعمت هایش را به ما نشان می دهد. الان متوجه می‌شویم که این هیئت ها و اجتماعات و نماز جماعت ها و گردهمایی ها چه نعمت بزرگی بودند باید قدرش را بدانیم و بسیاری از زحمت هایی که برای ما مجهول بوده و الان شناختیم.
وی در توصیه در زمان بازگشایی مساجدو اماکن مذهبی گفت: کسی که دلش تنگ شده برای عبادت ثواب آن را برده است دل سپردگی ارزش است ولی شاید مردم، مسئولان، متخصصان حوزه بهداشت و سلامت پروتکل هایی که توصیه می‌کنند مردم باید رعایت کنند به خصوص کسانی که در شرایط سنی پرخطری هستند از نظر سنی، جسمی و بیماری های زمینه ای را دارند باید رعایت کنند بقیه عزیزان هم رعایت فاصله ها و مراقبت های بهداشتی را داشته باشند.

به گفته وی، باید کاری کنیم که با عبور از این بحران بتوانیم با سربلندی و حفظ سلامت اکثریت مردم و روزهای پر نشاط و شور و شعور حسینی را هم شاهد باشیم
رستمی با اعلام اینکه ‌اکنون موضوع بازگشایی دانشگاه ها و اوضاع خوابگاه با رعایت پروتکل ها بسیار مهم است، یادآور شد: مقام معظم رهبری بر اساس اطلاعات دقیق که شرایط کشور دارند نسبت به آینده بسیار امیدوار هستند و در مسیر کشور انتظار موفقیت دارند، آزمون هم این را نشان داد که قابلیت و توان کشور بسیار خوب است و  در مدیریت بحران ها بسیار خوب عمل شده ملت استعداد دارد. جوانان پا به کار و توانمند هستند این امکانات زمینه ای است برای سیر مسیر موفقیت کشور.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها هدف از سفر به زنجان را دیدار با روسا و مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی و دانشجویان تشکل ها، اساتید معارف و امامان جماعت دانشگاه ها و نماینده ولی ذفقیه در استان در جهت شنیدن دغدغه ها و مسایل و انتقال و پیگیری آنها عنوان کرد و افزود: بعضی از دغدغه‌ها و مطالباتی که موظف هستیم پیگیری کنیم پیگیری خواهیم کرد در این سفر هم خداقوت به مجموعه آموزش استان به ویژه آموزش پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان خواهیم داشت که مثل همه مجاهدان عرصه سلامت خوش درخشیدند به ویژه زنجان جز استان هایی بود که مراقبتها نتیجه داد و سلامتی و عافیت اکثریت مردم راشاهد بودیم.

برنامه های رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در زنجان
 
ادای احترام حجت الاسلام والمسلمین دکتر رستمی به مقام شهید گمنام با همراهی جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان در پردیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان آغاز شد.
در ادامه نشست مشترک روسای دانشگاه‌ها، دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان در سالن اجلاس مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه دانشگاه علوم پزشکی زنجان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رستمی ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و اصحاب رسانه استان برگزار شد.
 
دکتر رستمی در ادامه سفر یک روزه به زنجان با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی، از شبکه استانی اشراق، با همراهی دکتر پرویز قزلباش رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان و حجه الاسلام شیرمحمدی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان، از خانواده زنده‌ یاد اسدالله شیخ‌جابری با اهداء لوح تقدیر، قدردانی کرد. رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با آیت اله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و خیریه‌های مهرانه و کلیوی دیدار کرد.

26/ش

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

در ارزیابی جدید فدراسیون؛ هیات کاراته زنجان در رتبه خوب قرار گرفت

س ژوئن 2 , 2020
بر اساس ارزیابی جدید فدراسیون کاراته، هیات کاراته استان زنجان در رتبه سطح خوب جای گرفت. اکبر نوروزی،رئیس هیات کاراته شهرستان زنجان در این باره به شهاب زنجان افزود: هیات کاراته زنجان با توجه به ارزیابی عملکرد سال ۹۸ انجام شده از سوی فدراسیون این رشته ورزشی با کسب سه […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس