آغاز فعالیت مركز تخصصي پايش بار و انرژي برق استان زنجان


در راستاي ارتقاء شاخص هوشمندسازي لوازم اندازه گيري و تحليل ميزان فروش و مصرف برق استان،مركز تخصصي پاي بار و انرژي در محل ساختمان ديسپاچينگ توزيع برق استان زنجان راه اندازي شد.

به گزارش شهاب زنجان به نقل از دفتر روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان زنجان،در آستانه ورود به فصل پيك بار برق تابستان 99 و افزايش قابل توجه مصرف برق،مركز تحليل داده هاي بار و انرژي استان با بهره گيري از آخرين فناوري هاي روز و با هدف رصد و پايش آخرين وضعيت كنتورهاي هوشمند بصورت آنلاين در طول سال استقرار يافت.
علی عليزاده، مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان با بيان اين مطلب تاثير مطلوب استقرار اين سامانه تخصصي بر اجراي دقيق برنامه هاي پاسخگويي بار در فصل پيك بار مصرف برق سال بر اساس تفاهم نامه هاي منعقد شده تاكيد كرد و گفت:پايش و مانيتورينگ رفتارر مصرف مشتركان بويژه مشتركين سنگين در طول سال در ساعات اوج مصرف برق و ارسال سيگنال هاي الگوي مصرف صحيح به مشتركان ياد شده از قابليت هاي سامانه پايش بار مي باشد.
وي افزود: با بهره برداري از اين فناوري ضمن اندازه گيري لحظه اي ميزان تحويل و فروش انرژي و استخراج ي برق مي توان مصارف برق اكثر ادارات و ارگانهاي استان را به صورت آنلاين رصد كرد و در صورت وقوع فاصله قابل توجه از الگوي مصرف برق مسئولان ادارات ذيربط را در جريان امر قرار داد.
در كنار امكانات ذكر شده با مقايسه و تحليل انرژي مصرفي فعلي با مدت مشابه سال قبل و كنترل آلارم هاي كنتورهاي هوشمند ضمن پايش مصرف انرژي برق مي توان برنامه مدوني در كاهش پيك بار تابستان تدوين كرد.

26/ش

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ارجمند خبر داد: دو رشته صنایع دستی در زنجان احیا می شود

س ژوئن 2 , 2020
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: با هدف معرفی بیش از پیش رشته های مختلف صنایع دستی دو رشته منسوخ شده در استان احیا می شود. امیرارجمند با اعلام این خبر در گفتگو با شهاب زنجان افزود: تنور سنتی بخشی از هنرسفالگری است که در نوع […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس