آغاز فعالیت مرکز تخصصی پایش بار و انرژی برق استان زنجان


در راستای ارتقاء شاخص هوشمندسازی لوازم اندازه گیری و تحلیل میزان فروش و مصرف برق استان،مرکز تخصصی پای بار و انرژی در محل ساختمان دیسپاچینگ توزیع برق استان زنجان راه اندازی شد.

به گزارش شهاب زنجان به نقل از دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان،در آستانه ورود به فصل پیک بار برق تابستان ۹۹ و افزایش قابل توجه مصرف برق،مرکز تحلیل داده های بار و انرژی استان با بهره گیری از آخرین فناوری های روز و با هدف رصد و پایش آخرین وضعیت کنتورهای هوشمند بصورت آنلاین در طول سال استقرار یافت.
علی علیزاده، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان این مطلب تاثیر مطلوب استقرار این سامانه تخصصی بر اجرای دقیق برنامه های پاسخگویی بار در فصل پیک بار مصرف برق سال بر اساس تفاهم نامه های منعقد شده تاکید کرد و گفت:پایش و مانیتورینگ رفتارر مصرف مشترکان بویژه مشترکین سنگین در طول سال در ساعات اوج مصرف برق و ارسال سیگنال های الگوی مصرف صحیح به مشترکان یاد شده از قابلیت های سامانه پایش بار می باشد.
وی افزود: با بهره برداری از این فناوری ضمن اندازه گیری لحظه ای میزان تحویل و فروش انرژی و استخراج ی برق می توان مصارف برق اکثر ادارات و ارگانهای استان را به صورت آنلاین رصد کرد و در صورت وقوع فاصله قابل توجه از الگوی مصرف برق مسئولان ادارات ذیربط را در جریان امر قرار داد.
در کنار امکانات ذکر شده با مقایسه و تحلیل انرژی مصرفی فعلی با مدت مشابه سال قبل و کنترل آلارم های کنتورهای هوشمند ضمن پایش مصرف انرژی برق می توان برنامه مدونی در کاهش پیک بار تابستان تدوین کرد.

۲۶/ش

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ارجمند خبر داد: دو رشته صنایع دستی در زنجان احیا می شود

س ژوئن 2 , 2020
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: با هدف معرفی بیش از پیش رشته های مختلف صنایع دستی دو رشته منسوخ شده در استان احیا می شود. امیرارجمند با اعلام این خبر در گفتگو با شهاب زنجان افزود: تنور سنتی بخشی از هنرسفالگری است که در نوع […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس