دادستان عمومی و انقلاب زنجان اعلام کرد: حمایت از واحدهای تولیدی/ردپای۱۱ متهم اصلی و ۲۰ نفر درگیر در پرونده شهرداری/توقف واگذاری هفت هکتار زمین با توجیه غیرقانونی به مبلغ۱۳۲ میلیارد تومان

شهاب زنجان – دادستان عمومی و انقلاب زنجان با بیان اینکه پیگیری دستگاه قضایی در بسیاری از موارد منجر به حل مشکل می‌شود، گفت: از واحدهای تولیدی و صنعتی و در مباحث اقتصادی، حمایت‌های لازم انجام شده و مشکلات در حد توان حل شده است.

حجت‌الاسلام محسن کرمی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه با اعلام اینکه برنامه های عملیاتی برای پیگیری و حفظ حقوق عامه در دستگاه قضایی تعریف شده است، افزود: این پیگیری‌ها و رفع مشکلات در راستای حفظ حقوق عامه است اما رسانه‌ها باید به نتیجه رسیدن آن را از مسMولان مربوطه پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه استان زنجان به عنوان دیار غواصان دریادل و خط‌ شکنان دوران دفاع مقدس و همچنین شهر دانشمندپرور و عالم‌پرور معروف است، ادامه داد: تشریح جزئیات تخلف چند فرد ناپخته و نابخرد، زیبنده نبوده و وجهه استان را مورد آسیب قرار می‌دهد و به همین دلیل، بسیاری از خدمات، اقدامات و جزئیات تخلفات برای حفظ حرمت شهر زنجان، رسانه‌ای نمی‌شود.

کرمی با اشاره به اینکه شهردار و دو شهردار منطقه، معاون اداری مالی، مشاور اسبق استاندار، پنج عضو شورای شهر و یک کارشناس افراد درگیر در پرونده شهرداری هستند،گفت: در پرونده شهرداری ۱۱ متهم اصلی و ۲۰ نفر درگیر هستند که به پرونده آن‌ها رسیدگی شد.

به گفته این مقام قضایی، ما با شفاف سازی موافق هستیم و تقاضای اشد مجازات را برای این افراد داریم.

کرمی با اشاره به اینکه در بحث شهرداری ما بحث حقوق شهروندی را رعایت کردیم، گفت: بنده تاکید کردم که دستگیری‌ها در بین راه باشد و در منزل پیش خانواده و در محل کار پیش همکاران نباشد.

دادستان زنجان با اشاره به اینکه پس از دستگیری دو عضو یک عضو دیگر در همان زمان به دنبال این بود که یک ۲۰۰ میلیون تومان را هم بگیرد، گفت: خوشبختانه در این میان متوجه موضوع تخلف شدیم و دستگیری انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش شهرداری یک قطعه زمین به «ثمن بخس» به قیمت سال ۸۴ به میزان ۲ هزار و ۵۱۰ تومان به یک شرکت تعاونی خصوصی دادند که فساد بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی می‌شود، گفت: این زمین در خارج از محدوده، ولی در داخل حریم شهر است و این زمین در صورت تفکیک شده، متری ۱۰ میلیون تومان ارزش دارد و نزدیک به ۷ هکتار مساحت دارد با یک «مستمسک» دروغین و توجیه غلط قانونی و غفلت خیلی‌ها واگذار شده بود و در این وسط ۱۳۲ میلیارد تومان پول داشت ضایع می‌شد که جلوگیری کردیم.

وی افزود: متوقف کردن واگذاری هفت هکتار زمین با یک توجیه غلط و غیرقانونی به مبلغ ۱۳۲ میلیارد تومان، متوقف کردن مناقصه پروژه سبزه‌میدان و بازگشت ۵۰ میلیارد تومان، جلوگیری از نابود شدن چهار میلیارد تومان برای خرید تجهیزات به پارک بانوان، بخش دیگری از اقدامات دستگاه قضایی در ورود به تخلفات شهرداری است.

دادستان زنجان در پاسخ به تخلفات احتمالی مربوط به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان گفت: سازمان فرهنگی، مشکلی ندارد، اما مدیران شهرداری تلاش داشتند تا برخی مصارف و هزینه‌ها را با سندسازی از این محل، تامین کنند که به این دلیل، سازمان را تحت فشار قرار می‌دادند که این مبالغ در برابر تخلفات خود شهرداری، مبالغ ناچیزی هستند.

وی درباره کیفیت آسفالت معابر شهری و شهرک‌های اقماری زنجان، اظهار کرد: قرارداد پیمانکاران آسفالت به صورت یکساله بود که این امر، ضمانت اجرای کار را از بین می‌برد.

کرمی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات موثر و خوبی که با برگزاری جلسه مشترک با شهرداری و شورای شهر در این زمینه انجام شد، عقد قراردادها به صورت حداقل ۱۸ و یا ۲۴ ماهه است و بعد از آمدن شهردار کنونی قراردادهای زیر ۱۸ ماه نداریم.در این صورت، یک فصل سرما از زمان آسفالت‌ریزی می‌گذرد و از این طریق، کیفیت آسفالت مشخص می‌شود.

کرمی یادآور شد: در خصوص استفاده از فناوری‌های نوین نیز با پیگیری‌های لازم از شهرداری خواسته شد تا در ۲ محل از آسفالت‌های الیافی استفاده کنند اما بررسی‌های جدی‌تری در سازمان عمران شهرداری خواهیم داشت.

کرمی در خصوص اخذ اجاره از وانت‌های دستفروش در برخی معابر شهری، گفت: اخذ اجاره اگر مصوبه و قانون باشد مشکلی نیست وگرنه تخلف بوده و جرم است که در صورت احراز برخورد جدی می‌شود.

دادستان زنجان با بیان اینکه در موضوع باغشهرها با یک فرهنگ یک‌دهه‌ای مواجه هستیم، گفت: به شدت با این تخلفات برخورد می‌شود و هیچ سازمانی در این مسیر، معاف و مستثنی نیست.

به گفته وی، برخورد با این تخلفات را ابتدا باغشهر جهاد کشاورزی و منابع طبیعی که خودشان متولی هستند را رسیدگی کرده و سپس باغشهرهای منتسب به کارکنان مجموعه‌ها تخریب شده است.

کرمی ابراز کرد: در برخی موارد به دلیل مشمول مرور زمان، مجوز تخریب نداشتیم ،اما در جاهایی که امکان داشت با قوه قهریه وارد شده و تخریب لازم انجام شده و هیچگونه تبعیضی اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه گلایه‌های زیادی در خصوص مباحث مربوط به آموزش و پرورش داریم، گفت: مدارس هیات‌امنایی، قانونی هستند اما مسائل آموزش و پرورش نیاز به اصلاحات جدی هم در داخل و هم در خارج از استان دارد زیرا تراز آموزش و پرورش باید در تراز انقلاب بوده و خروجی آن نیز به همین کیفیت باشد.

دادستان زنجان در خصوص آرامستان شهرداری زنجان و استرداد اضافه‌ پرداخت‌ها گفت: مبالغ پرداختی اضافه بابت تغسیل اموات با پیگیری‌های انجام شده، بازگردانده شد و مبالغ که بابت طبقه مازاد از سوی شهرداری دریافت می‌شد نیز پس داده می‌شود اما برخی افراد، خودشان تمایلی به پس گرفتن ندارند.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان درباره آخرین وضعیت پروژه هسته مرکزی شهر بیان کرد: در پروژه سبزه‌میدان جلوی تضییع حقوق حدود ۵۰ میلیارد تومان گرفته شد.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه برای کار مقطعی یک اقدام ماندگار را تحت تاثیر قرار نداده و ضایع نمی‌کنیم و از تخلفات موج‌سازی نمی‌کنیم هر چند توان آن و دفاع حقوقی از اقدامات را داریم.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رئیس اتاق بازرگانی زنجان خبر داد تصویب نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان/ نگاه به کشورهای هدف جدید بازارهای صادراتی استان زنجان با هدف گذاری 1 میلیارد دلاری

ی ژوئن 21 , 2020
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان از تصویب نقشه راه تجارت خارجی استان در جلسه روز گذشته کارگروه توسعه صادرات به ریاست استاندار زنجان خبر داد و گفت: برای این نقشه راه بیش از ۶ ماه کار کارشناسی در اتاق بازرگانی زنجان صورت گرفته است. علی یگانه فرد با اشاره به […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس