رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان: روند افزایشی بیماران کرونایی در دو روز گذشته / بیماران سرپایی کرونایی در استان ۹ برابر شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان روند افزایشی بیماری در این استان به ویژه دو روز گذشته خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان در شرایط آماده باش قرمز قرار گرفته و بر این مبنا تمامی مرخصی ها لغو شده است.

به گزارش شهاب زنجان به نقل از ایرنا، دکتر پرویز قزلباش در این باره بیان کرد: بیماریابی کرونا طی ۲ هفته گذشته به طور قابل توجهی در استان افزایش یافته و پیش بینی ها نیز بیانگر آن است که طی روزهای آینده موج جدید از بیماران بستری در استان رخ خواهد داد که این بسیار چالش برانگیز خواهد بود.

وی اضافه کرد: در۱۰ روز گذشته، شمار بیماریابی فعال استان نیز از ۴۰۰ بیمار به بیش از یک‌هزار نفر رسیده که به‌طور طبیعی این افزایش ها به دلیل ورود گسترده عوامل و دست اندرکاران بهداشتی و درمانی به این حوزه بوده است.

این مسؤول ادامه داد: چهارم تیر، از ۸۱۹ مورد نمونه گیری انجام شده ۳۴۳ مورد مثبت تشخیص داده شد که این رقم روز ماقبل آن ۷۷۹ نمونه با ۲۰۰ مورد مثبت بود و نکته مهم اینکه درصد بیماران مثبت که پیش از این ۲۰ درصد را شامل می شد اکنون به ۴۰ درصد رسیده است.

به گفته وی،حضور بیماران مثبت و آلوده به کرونایی در اجتماعات این استان افزایش یافته بطوری که طی روزهای آینده ۱۵ درصد جمعیتی که در جامعه در معرض خطر قرار دارند، نیازمند بستری بیمارستانی شده و بخش دیگر نیز بیماران بدحال و نیازمند دریافت خدمات آی سی یو خواهند شد.

این مسئول ادامه داد: پیش بینی ها در خصوص روند ابتلا به این بیماری به وقوع پیوست، روند افزایش تدریجی بستری های کرونایی در بیمارستان های استان و نمود عینی آن در روز چهارم تیر به تعداد ۷۶ مورد به اوج خود رسید که در این ارتباط ظرفیت بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان تکمیل شده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس بخشی از بیماران این بیمارستان نیز طی ۲ مرحله به بیمارستان تامین اجتماعی امام حسین(ع) شهر زنجان منتقل شدند که یک بیمار بطور میانیگن به مدت هفت روز در شرایط عادی باید تحت درمان باشد که با توجه به افزایش بستری ها طی چند روز آینده تعداد قابل توجهی تخت برای مراقبت از گروه‌های هدف مورد نیاز است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: در صورت تداوم روند کنونی، شمار بستری های کرونایی این استان به ۱۲۰ نفر در روز خواهد رسید که برای هفته پیش رو یک هزارو ۲۰۰ تخت مورد نیاز بوده که در زمان حاضر مجموع ظرفیت تخت های بیمارستانی حدود ۲ هزار نفر است.

قزلباش افزود: حوزه  بیماریابی مهم بوده چرا که عدم کنترل این بخش، بلافاصله بیمارستان را با چالش مواجه می کند که در این خصوص ۱۲ مرکز ۱۶ ساعته استان طی شبانه روز ۳۰۰ بیمار را ویزیت می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان ادامه داد: توصیه این واحد دانشگاهی با توجه به افزایش شمار مبتلایان در استان، بازگشت اعمال محدودیت ها، کنترل ترددها در ورودی و خروجی شهرستانها، کاهش ساعات کاری ادارات، دور کاری و اعمال محدودیت در استفاده از ناوگان عمومی شهری است.

وی اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا، در تاکسی ها و اتوبوس ها چندان رعایت نمی شود و بحث الزام استفاده از ماسک در تمامی سازمان ها و ادارات استان و عموم مردم باید جدی گرفته شود.

قزلباش خاطرنشان کرد: در زمان حاضر شمار بیماران سرپایی کرونایی در استان ۹ برابر شده است که در صورت عدم پیگیری این سد، سر ریز می شود و بیمارستان ها را با مشکل مواجه می کند که در این خصوص پشتیبانی های لازم اهمیت زیادی دارد.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گام نخست عملیاتی شدن بورس عرضه محصولات کشاورزی زنجان برداشته شد

د ژوئن 29 , 2020
نهمین جلسه کمیسیون کشاورزی آب و اقتصاد سبز با حضور اعضا در سالن جلسات شهید شهریاری اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد. به گزارش شهاب زنجان به نقل از گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، گام های عملیاتی کردن بورس منطقه ای عرضه محصولات کشاورزی در استان […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس