۲ خط جدید تولید ایران ترانسفو زنجان در سال جهش تولید به بهره‌برداری می‌رسند

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت: افتتاح ۲ خط جدید تولید شامل خط رنگ مکانیزه ترانسفورماتور و خط جدید برش عرضی و طولی برای تقویت سرعت و کیفیت، تولید مقره‌های سیلیکونی برای جلوگیری از قطعی برق و مشکلات خاموشی در برابر گرد و غبار و رطوبت بالا برای اولین بار در کشور از جمله دستاوردهای مهندسان این شرکت است که نیمه نخست امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

بهزاد ظهیری به ایرنا افزود: تولید روغن ترانسفورماتورهای توزیع با میلیون‌ها یورو صرفه‌جویی ارزی و بیش از ۴۰ درصد کاهش قیمت تمام‌شده به دست متخصصان این شرکت با همکاری شرکت‌های نفت و پالایش داخلی و با مساعدت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و وزیر معین این ستاد در استان و حمایت ویژه وزارت نیرو و همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در نهضت ساخت داخل از دیگر افتخارات گروه صنعتی ایران ترانسفو است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در راستای نهضت ساخت داخل، قطعاتی که داخلی‌سازی شده در بعضی موارد تا ۲۰۰ درصد نسبت به قیمت وارداتی، کاهش قیمت و صرفه‌جویی داشته است.

ظهیری افزود: طراحی و مهندسی فنی و اقتصادی تولید سیم لاکی خاص مصرف ترانسفورماتور نیز در ایران ترانسفو آغاز شده که می‌تواند به بهبود کیفیت و کاهش قیمت تامین منجر شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو تصریح کرد: این شرکت توانسته تولید روغن ترانسفورماتورهای توزیع، مقره‌های سیلیکونی و بخشی از قطعات ترانسفورماتور را داخلی‌سازی کند.

وی گفت: سربازان ولایت در عرصه مقاومت و رزم اقتصادی در گروه صنعتی ایران ترانسفو با حدود پنج هزار نفر نیروی انسانی و ۴۰ هزار مگاوُلت‌آمپر ظرفیت تولید در سال، حدود ۸۵ درصد نیاز صنعت برق و سایر صنایع کشور به انواع ترانسفورماتورهای توزیع، فوق توزیع و قدرت و نیز انواع راکتور و پست برق را تامین می‌کنند.

ظهیری افزود: این ظرفیت تولید تا پیروزی انقلاب اسلامی، یک هزار مگاوُلت‌آمپر در سال بوده که اینک فقط در این گروه با رشد ۴۰ برابری همراه شده و این حاکی از توسعه و بالندگی کم‌نظیر صنعت برق کشور است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت: در سال ۹۸ در نتیجه برنامه‌های راهبردی و توسعه‌ای و همکاری‌های صادراتی وزارت نیرو، این گروه صنعتی حدود ۳۰۰ درصد رشد صادراتی و حدود ۱۰۰ درصد رشد فروش داخلی در راستای طرح‌های توسعه‌ای و نوسازی صنعت برق داشت.

وی اظهار داشت: در سال جهش تولید نیز به‌رغم تنگناهای ناشی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا که بسیار هم مناسب رعایت شد، شاهد رشد ۲۵ درصدی تولید در فروردین و ۳۱ درصدی در اردیبهشت‌ماه بودیم و خوشبختانه روند مثبت تولید، فروش و صادرات با تلاش تمام عوامل مجموعه همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو با اشاره به اشتغالزایی در این گروه صنعتی، گفت: ۳۰۰ کارگر در سال گذشته جذب شده و به برکت جهش تولیدی که در ترانسفو آغاز شده امسال هم فرآیند جذب ۴۰۰ نفر نیروی جدید آغاز شده است.

وی با اشاره به تصمیمات مجمع عمومی این شرکت که روز یکشنبه /۲۲ تیرماه/ برگزار شد، خاطرنشان کرد: تصویب صورت‌های مالی و صورتحساب سود زیان، تقسیم سود خالص و نقدی برای سهامداران و تعیین مشاور، بازرس و روزنامه معین برای شرکت از جمله تصمیمات این مجمع بود که با حضور ۷۷.۷ درصدی سهامداران برگزار شد.

ظهیری با بیان اینکه این شرکت علاوه بر جبهه تولید در عمل به مسؤولیت‌های اجتماعی خود نیز فعال بوده است، خاطرنشان کرد: طبق تصمیم مجمع عمومی مقرر شد گروه صنعتی ایران ترانسفو امسال به صورت کمک بلاعوض در راستای مسؤولیت‌های اجتماعی خود ایفای نقش کند.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان: افزایش بستری‌های کرونایی خدمت‌رسانی به سایر بیماران را مشکل می‌کند

چ جولای 15 , 2020
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در صورت اشغال تخت‌های بیمارستان‌های استان توسط بیماران کرونایی روند خدمت رسانی به سایر بیماران که نیازمند ارائه خدمات هستند با اختلال مواجه خواهد شد. به گزارش شهاب زنجان به نقل از ایرنا، دکتر پرویز قزلباش در جلسه […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس