رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان: افزایش بستری‌های کرونایی خدمت‌رسانی به سایر بیماران را مشکل می‌کند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در صورت اشغال تخت‌های بیمارستان‌های استان توسط بیماران کرونایی روند خدمت رسانی به سایر بیماران که نیازمند ارائه خدمات هستند با اختلال مواجه خواهد شد.

به گزارش شهاب زنجان به نقل از ایرنا، دکتر پرویز قزلباش در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مبارزه با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: تلاش‌ها بر این است که با تخت‌های محدود، خدمات مورد نیاز به بیماران غیرکرونایی ارائه شود تا سایر بیماران نیز دچار مشکل نشوند که این امر تا کنون کنترل و مدیریت شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع از حدود ۲ هزار تخت موجود در بیمارستان‌های استان ۶۵۳ تخت به بیماران کرونایی اختصاص یافته است، افزود: بیشترین تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان طی هفته گذشته به ترتیب ۱۳۰ نفر و کمترین آن ۹۹ نفر بوده است.

این مسؤول ادامه داد: طی چند روز گذشته بیمارستان‌های شهر زنجان و ابهر به لحاظ بستری بیماران کرونایی تحت فشار شدیدی قرار داشتند به طوری که همه تخت‌های بیمارستان‌های استان با همه ظرفیت های موجود مورد استفاده قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۸۶ بیمار مبتلا به کرونا در بخشهای آی‌سی‌یو بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که بیش از ۴۶ نفر آنان بدحال هستند و  علاوه بر آن سایر بیماران نیز از این بخش تحت درمان قرار دارند.

به گفته قزلباش، هر چقدر بار بیمارستان‌های استان به لحاظ این بیماری افزایش یابد، بیماران بیشتری آسیب خواهند دید که به مصلحت سلامت جامعه نیست که امیدواریم روند کنونی با همکاری مردم کنترل شود.

قزلباش افزود: کوچک‌ترین غفلت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی عموم مردم را با چالش‌های جدی مواجه می کند که با افزایش تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها باید در انتظار بیماران بدحال، اشغال بخش آی‌سی‌یو، افزایش روند مرگ و میر با توجه به روند بیماری کرونا بود که تلاش ها برای کنترل وضعیت ادامه دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: بحث تنظیم روابط اجتماعی اصلی‌ترین راهبردی است که  در زمان حاضر باید به آن توجه داشت چراکه  بازگشت به شرایط پیش از کرونا امکان پذیر نخواهد بود.

وی تاکید کرد: روند کاهش و کنترل این بیماری تدریجی است که تنها در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی توسط عموم کنترل آن میسر خواهد شد.

این مسؤول ادامه داد: هر بیمار مبتلا به کرونای بستری شده حدود ۶ روز باید در بیمارستان بستری شده و خدمات لازم را دریافت کند که طی یک روز گذشته وضعیت پایداری به  لحاظ تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان وجود دارد.

قزلباش اضافه کرد: کاهش بستری‌ها و شمار مبتلایان در سایه رعایت نکات بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک توسط مردم و اقدامات سخت‌گیرانه است که این مهم توسط مسؤولان استانی در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا انجام گرفته و امیدواریم اثرات آن طی هفته های آینده مشاهده شود.

وی به بحث بازرسی از ارگان های مختلف در ارتباط با رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره کرد و گفت: حدود ۷۱ درصد ادارات و سازمان‌های استان،  ۵۳.۴۵ درصد دفاتر پلیس به علاوه ۱۰، اماکن متبرکه و مساجد ۷۰.۷۴ درصد، ناوگان مسافربری درون‌شهری ۴۷.۷۹ درصد، مسافربری برون شهری ۵۲.۳۸ درصد، بانک‌ها ۶۹.۶۶ درصد، نانوایی‌ها ۷۴.۲۵ درصد، رستوران‌ها ۷۱.۱۶، هتل‌ها و مراکز اقامتی ۶۸ درصد، بیمارستان‌های استان ۱۰۰ درصد توصیه های بهداشتی را رعایت می کنند.

این مسؤول خاطر نشان کرد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در دفاتر پیشخوان ۴۱.۳۲ درصد، آرامستان‌ها ۷۹.۵۵ درصد، مطب‌ها ۷۰ درصد و مراکز خدمات بیمه ۶۸.۹۸ درصد بوده است.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

استاندار زنجان خبر داد: ثبات در وضعیت شیوع کرونا

د جولای 20 , 2020
استاندار زنجان گفت: با تدابیر اندیشیده شده وضعیت شیوع و تعداد مبتلایان به کرونا ویروس به ثبات رسیده است. فتح الله حقیقی با اعلام این خبر افزود: در استان زنجان تا ۱۵ خرداد وضعیت بسیار خوبی داشتیم بطوریکه مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی روزانه ۴۰۰ نفر و تعداد بستری […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس