شماره جدید شهاب زنجان منتشر شد/سفرنامه ژاپن

شماره جدید شهاب زنجان با گزارش درباره تامین مالی بنگاه ها در کشور ژاپن منتشر شد. این گزارش ماحصل سفر تحقیقی رئیس وقت شعب بانک کشاورزی استان زنجان است که در قالب یک تحقیق علمی در بازدید از بنگاه های اقتصادی و شهرهای مختلف منتشر کرده است.

در بخشی از این گزارش علمی آمده است: «برخلاف باورهای رایج که رمز توسعه یافتگی اقتصادی اجتماعی ژاپن را مربوط به شرکت‌های بزرگی مانند نیسان تویوتا میتسوبیشی و غیره می‌داند، اقتصاد این کشور مبتنی بر سیاستگذاری و کارکرد بنگاه های خرد، کوچک و متوسط است».

در این مطلب آمده است: «پس از جنگ جهانی دوم مصرف چوب برای سوخت کاهش یافت و تولید برای مصالح ساختمانی رو به افزایش نهاد آمده است».« مراکز رشد در کشور ژاپن کسب و کارهای نوپا را در سال‌های اولیه تیمار و پرستاری می کند و حداکثر مدت استقرار در مراکز رشد پنج سال است که در این مدت به ویژه در سال‌های اول کسب و کارها پشتیبانی و بحث تحقیق و توسعه مراکز علمی و همچنین حمایت‌های دولتی در حوزه‌های مختلف به خوبی شکل می گیرد».

در صفحه کار این شماره ایده راه اندازی بسته بندی زعفران و کشمش بیان شده است.

در صفحه حافظه نگاهی به حرفه قدیمی صندوق سازی در زنجان شده است و اینکه در سال ۱۳۴۷ تنها ۸ واحد صندوق سازی در زنجان فعالیت داشت. تاریخچه اتاق بازرگانی زنجان و زندگینامه مرحوم میر بهاءالدین از دیگر مطالب این جذاب این صفحه است.

در صفحه کافه این شماره زندگی مرحوم حسن اسماعیل زاده معروف به چلیپا از چهره های مکتب نقاشی قهوه خانه ای منتشر شده است.

در صفحه هفت این شماره نگاهی به کنوانسیون بازل شده و  چگونگی اجرای آن در ایران بیان شده است.

در صفحه قوانین بیمه عمر، وبگردی و داستان کوتاه به چشم می خورد.

در این شماره مطالبی از حسین سلاح ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، محمد عبده ابطحی، اسداله قربان زاده، علی خام پرست و سارا اردو نیز به چشم می خورد.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دادستانی عمومی و انقلاب زنجان: مشکلات زیست محیطی شرکت راشا کاسپین دغدغه جدی بود

س اکتبر 6 , 2020
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی زنجان، با بیان اینکه ضمانت پایداری یک مجموعه صنعتی، داشتن سرمایه اجتماعی است، گفت: مشکلات زیست محیطی شرکت راشا کاسپین دغدغه جدی مردم بود و ما در تصمیمات خود در خصوص این شرکت الزامات زیست محیطی را در اولویت قرار خواهیم داد. به گزارش شهاب […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس