مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان: کالاهای مخرب محیط زیست مشمول مالیات شد

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: کالاهای تولیدی و وارداتی مخرب محیط زیست مشمول عوارض پسماند می‌شود.

میرحیدر رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اطلاعیه سازمان امور مالیاتی در رابطه با فهرست کالاهای تولیدی و وارداتی مخرب محیط زیست مشمول عوارض پسماند، اظهار کرد: فهرست کالاهای تولیدی و وارداتی مخرب محیط زیست مشمول عوارض پسماند و نیز میزان عوارض و نحوه واریز آن به حساب‎های تعیین شده، اعلام شده است.

وی افزود: تولید و واردات انواع رنگ و آستری به استثنای محصولات پایه آب و روغن جلا به ترتیب ۲ دهم و ۵ دهم درصد، تولید و واردات انواع لاستیک رویی و تویی اعم از تایر، تیوپ و لاستیک‌های روکش‌دار به ترتیب ۲ دهم و ۵ دهم و ۳ دهم درصدی برای تولید انواع لامپ روشنایی به استثنای لامپ‌های پربازه SMD و LED و باطری و ۵ دهم درصدی برای واردات آن، مشمول عوارض پسماند مخرب محیط‌ زیست می‌شود.

این مسئول ادامه داد: تولید و واردات انواع رایانه، تجهیزات جانبی و کمکی آن به ترتیب ۳ دهم و ۵ دهم درصد، تولید و صادرات انواع دستگاه‌های صوتی و تصویری و انواع گوشی به ترتیب ۳ دهم و ۵ دهم درصد و تولید و واردات انواع وسایل بازی و تفریحی و اسباب‌بازی پلاستیکی و الکترونیکی به ترتیب به میزان ۲ دهم و ۵ دهم درصد نیز مشمول این عوارض است.

رضوی تصریح کرد: تولید و واردات انواع مشمع، سلفون، نایلون و نایلکس به ترتیب به میزان ۳ دهم و ۵ دهم درصد و تولید داخل و واردات انواع ظروف و مخازن پلاستیکی، پت (PET) و ظروف ملامین به میزان ۲ دهم و ۵ دهم درصد نیز مشمول عوارض پسماند مخرب محیط زیست است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان یادآور شد: در اجرای صدر بند (و) تبصره (۶) قانون بودجه امسال کل کشور که مقرر می‌کند «به منظور کاهش اثرات مخرب پسماندها، درآمد حاصل از اجرای بندهای (ث) و (ص) ماده (۳۸) قانون برنامه ششم توسعه، ناشی از فروش کالاهایی که مصرف آن‌ها منجر به تولید پسماند مخرب محیط زیست می‌شود،  توسط سازمان امورمالیاتی کشور به ردیف درآمدی (۱۶۰۱۸۹) واریز می‌شود».

وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان و واردکنندگان کالاهای موضوع ماده (۱) این آیین‌نامه، مکلف‌اند ضمن تکمیل و تسلیم «فرم ابراز فروش کالاهای مشمول عوارض پسماند مخرب محیط زیست» در سامانه عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش‌افزوده به نشانی www.evat.ir مبلغ عوارض متعلقه را بر حسب قیمت فروش، محاسبه و در پایان هر دوره مالیاتی موضوع ماده (۱۰) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده به حساب شماره ۴۰۰۱۰۰۰۹۰۱۰۲۹۰۷۵ مربوط به «تمرکز درآمد حاصل از فروش کالاهایی که مصرف آن‌ها منجر به پسماند مخرب محیط زیست می‌شود، در سال‌جاری (موضوع ردیف درآمدی ۱۶۰۱۸۹)» نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز کنند.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خرم‌دره، شهرستان بحرانی استان به لحاظ شیوع کرونا

ش اکتبر 24 , 2020
رئیس شبکه بهداشت و درمان خرم‌دره با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام کرد: خرم‌دره در بین ۴۳ شهرستان بحرانی کشور از لحاظ شیوع کرونا قرار دارد. به گزارش شهاب زنجان به نقل از ایسنا، جلیل کریم‌خانی با اشاره به منتشر شدن فهرست شهرستان‌های بحرانی کرونا که خرم‌دره نیز […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس