مدیر کل منابع طبیعی استان خبر داد: توقف عملیات تخریب اراضی ملی کلکش

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از توقف عملیات تخریب اراضی ملی و ییلاقی روستای کلکش با حضور به موقع نیروهای منابع طبیعی شهرستان زنجان خبر داد.

به گزارش شهاب زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، خلیل آقاجانلو با اعلام این خبر گفت: در راستای پیشگیری از تخریب و تصرفات اراضی ملی به ویژه در ایام نوروزی و تاکید دادستان شهرستان زنجان مبنی بر لزوم جدیت بیشتر و افزایش گشت در این ایام جهت مقالبه با اقدام غیر قانونی برخی افراد در تخریب و تصرف غیر قانونی اراضی ملی با گزارش یکی از اهالی روستای کلکش مبنی بر تخریب و جاده کشی در اراضی ملی این روستا، بلافاصله واحد گشت به محل اعزام و با مشاهده تخریب عرصه های ملی- احداث راه توسط یک بولدزر آن را توقیف کردمد.

وی ادامه داد: متخلفان پس از مشاهده گشت های منابع طبیعی از محل متواری شدند و در حال حاضر اقدامات مربوط به دستگیری متخلفان توسط مراجع قانونی در حال پیگیری است.

آقاجانلو در ادامه تاکید کرد: با هماهنگی با مراجع قضایی عملیات ساخت و ساز و تخریب و تصرف مراتع و اراضی ملی در این روستا متوقف و ضمن ضبط ادوات تخریب و بولدزر، پرونده این تخلف به دادگستری ارسال شد تا مراحل قانونی خود را طی کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، یادآور شد: طبق ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی زنجان :راکد ماندن واحدهای صنعتی هنجارهای مختلفی دارد

ش آوریل 3 , 2021
اسداله قربان زاده – در سال های اخیر واحدهای تولیدی استان روزهای سختی را سپری کرده اند. تحریم های خارجی که در همه جا صحبت از تاثیر آن بر روی مسیر تولید تا حضور در بازارهای جهانی دارد، در کنار تحریم های داخلی دست به دست هم داند تا صاحبان […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس