درک۵D بازاریابی و فناوری دیجیتال!

ترجمه: اسداله قربان ازده

توسعه فناوری تغییرات مختلفی را در زندگی ما ایجاد کرده است. در دنیای معاصر مردم برای انجام کارهای روزمره بیشتر به فناوری وابسته هستند. می توان گفت این یک دنیای جدید تجاری است که فناوری را به عنوان چیزی اساسی و مهم به ارمغان می آورد.

مردم در استفاده از تلفن های هوشمند، لپ تاپ و موارد دیگر راحتترند. با استفاده از تلفن های هوشمند، آن ها می توانند به صورت آزادانه از اینترنت استفاده کنند. حتی یک دانش آموز تمایل دارد از اینترنت بیاموزد. بسیاری از کتاب های الکترونیکی، مقالات و یک منبع قابل اعتماد برای آموزش وجود دارد که آنها فقط از طریق اینترنت می توانند از آن استفاده کنند.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال در واقع هر نوع بازاریابی برای خدمات یا محصولاتی است که از دستگاه های الکترونیکی استفاده می کنند. بازاریابی دیجیتال با ورود دستگاه های الکترونیکی به زندگی ما وارد صحنه شد. به آن بازاریابی دیجیتال، بازاریابی اینترنتی، بازاریابی الکترونیکی و بازاریابی وب گفته می شود و این اصطلاحات جایگزین در طول زمان متفاوت است.

۵D بازاریابی دیجیتال

برای درک اهمیت بازاریابی دیجیتال در آینده بازاریابی در هر مشاغل، ضروری است که در مورد تعاملات مخاطبی که برای درک و مدیریت نیاز داریم، فکر کنیم. بازاریابی دیجیتال امروزه انواع متفاوتی از تعامل مخاطبان را نسبت به وب سایت یا ایمیل در نظر گرفته است. این شامل مدیریت و کنترل این ۵D دیجیتال است.۵D فرصت های تعامل مصرف کنندگان با برندها و همچنین مشاغل را برای دسترسی و یادگیری مخاطبان هدف خود به روش های مختلف تعریف می کند:

۱٫ دستگاه های دیجیتال: مشتری ها در تعامل با وب سایت های تجاری یا شرکتی و برنامه های تلفن همراه معمولاً با ترکیبی از دستگاه های متصل از جمله تلفن های هوشمند، رایانه های رومیزی، تبلت ها، تلویزیون ها و دستگاه های بازی، برندها را تجربه می کنند.

۲٫ سیستم عامل های دیجیتال: بیشترین تعاملات در این دستگاه ها توسط یک مرورگر یا برنامه هایی از سیستم عامل های اصلی رسانه های اجتماعی یعنی Instagram ،Google ،YouTube ، Twitter و LinkedIn انجام می شود.

۳٫ رسانه های دیجیتال: کانال های ارتباطی آنلاین مختلف پرداخت، متعلق به و کسب شده برای دسترسی و تعامل با مخاطبان از جمله تبلیغات، ایمیل و پیام رسانی از طریق محتوا، موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی.

۴٫ داده های دیجیتال: بینش کسب و کارها در مورد مشخصات مخاطبان و تعاملات آنها با مشاغل جمع آوری می کند که اکنون در اکثر کشورها باید تحت حمایت قانون قرار گیرد.

۵٫ فناوری دیجیتال: فناوری بازاریابی یا شرکت ها برای ایجاد تجارب تعاملی از وب سایت ها و برنامه های تلفن همراه به فروشگاه های کیوسک و ایمیل استفاده می کنند.

بنابراین، بازاریابی دیجیتال در واقع ایجاد استراتژی بازاریابی و استفاده از فناوری دیجیتال برای دستیابی به اهداف بازاریابی است و در واقع بازاریابی دیجیتال برای استفاده موثر از فناوری دیجیتال به مهارت خاصی نیاز دارد.

منبع : digitalworlds.co

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان: فروش اجباری، پای شرکت‌ توزیع‌کننده مواد غذایی را به تعزیرات باز کرد

ی دسامبر 6 , 2020
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان، گفت: شرکت توزیع‌کننده موادغذایی به دلیل فروش اجباری، متخلف شناخته شد. مرتضی ممیزی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه گزارش‌های مردمی تاثیر زیادی در کشف جرم دارد، اظهار کرد: بر اساس گزارش واصله مردمی در رابطه با برخی از فروشگاه‌های عرضه موادغذایی که اقدام […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس