بازاریابی چریکی چیست؟

نویسنده: آدام هیز

ترجمه : اسداله قربان زاده

بازاریابی چریکی یک تاکتیک بازاریابی است که در آن یک شرکت از تعاملات غافلگیرانه و یا غیرمتعارف برای تبلیغ یک محصول یا خدمات استفاده می کند. بازاریابی چریکی متفاوت از بازاریابی سنتی است، زیرا اغلب به تعاملات شخصی متکی است ، بودجه کمتری دارد و به گروه های کوچکتر مروج تمرکز دارد که وظیفه دارند کلمات را در یک مکان خاص به جای تبلیغات گسترده رسانه ای انجام دهند.

روش های کلیدی

    بازاریابی چریکی استفاده از روش های نوین یا غیرمتعارف به منظور افزایش فروش یا جلب علاقه به یک برند یا تجارت است.  این روش ها اغلب کم هزینه یا بدون هزینه هستند و شامل استفاده گسترده از تعاملات شخصی بیشتر یا از طریق پیام رسانی ویروسی در شبکه های اجتماعی است.

    این روش بازاریابی با ظهور همه جا در دسترس تلفن های همراه و فن آوری های متصل به محبوبیت افزایش یافته است که می تواند پیام رسانی را تقویت کند و روی گروه های هدف مصرف کنندگان تمرکز کند.

شرکت هایی که از بازاریابی پارتیزانی استفاده می کنند به تبلیغات حضوری آن اعتماد می کنند تا از طریق بازاریابی ویروسی یا دهان به دهان منتشر شوند و در نتیجه مخاطبان بیشتری را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند. ارتباط با احساسات یک مشتری کلید بازاریابی چریکی است. استفاده از این تاکتیک برای همه کالاها و خدمات طراحی نشده است و اغلب برای محصولات «پر درد» بیشتر و برای هدف قرار دادن مصرف کنندگان جوان تر که احتمال بیشتری دارد پاسخ مثبت دهند، استفاده می شود. بازاریابی پارتیزانی در مکان های عمومی انجام می شود که مخاطبان هرچه بیشتر را شامل می شوند ، مانند خیابان ها ، کنسرت ها، پارک های عمومی، رویدادهای ورزشی، جشنواره ها ، سواحل و مراکز خرید. یکی از عناصر اصلی بازاریابی پارتیزانی انتخاب زمان و مکان مناسب برای انجام یک کارزار است تا از مشکلات حقوقی احتمالی جلوگیری شود. بازاریابی چریکی می تواند در محیط داخلی ، فضای باز ، «کمین رویداد» یا تجربی باشد که به منظور تعامل عموم مردم با یک برند است.

تاریخچه بازاریابی چریکی

بازاریابی چریکی محصولی از تغییر جهت بازاریابی چاپی، رادیویی و تلویزیونی به سمت رسانه های الکترونیکی است. این کتاب توسط جی کنراد لوینسون در کتاب ۱۹۸۴ بازاریابی چریکی ساخته شده است. هدف آن ایجاد سروصدایی در مورد یک محصول یا مارک است، به طوری که احتمال خرید یک محصول یا خدمات توسط مصرف کننده را افزایش دهد یا در مورد آن با سایر خریداران بالقوه صحبت کند. بازاریابی چریکی برای مشاغل کوچک می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد ، به ویژه اگر آنها موفق به ایجاد یک پدیده بازاریابی ویروسی شوند.

انواع بازاریابی چریکی

انواع مختلفی از بازاریابی چریکی وجود دارد. برخی از نمونه ها عبارتند از:

    بازاریابی ویروسی یا وزوز

    یواشکی

    محیط

    کمین

    تبلیغات پروجکشن

    گشت و گذار در جهان

    پایه ها

    ارسال وحشی

    خیابان

    خرده فروشی پاپ آپ

اشتباهات بازاریابی چریکی

با خطرات موجود در بازاریابی چریکی و قلمرو گاه نامشخصی که در آن سفر می کند ، تعدادی نمونه از این کمپین ها به بیراهه رفته است. در سال۲۰۰۷ ، شبکه کارتون با قرار دادن علائم LED شبیه به یک شخصیت از نمایش در سراسر بوستون ، یک نمایش را تبلیغ کرد. این علائم باعث ایجاد ترس در بمب شده و برای ترنر ترنسینگ (والدین شبکه) ۲ میلیون دلار جریمه هزینه در بردارد. اسناپل در تلاش خود برای ثبت رکوردهای جهانی گینس در سال ۲۰۰۵ ، با برپا کردن یک بستنی ۲۵ فوتی در یک پارک شهر نیویورک ، غذاهای تازه یخ زده خود را تبلیغ کرد. این آب سریعتر از حد انتظار ذوب شد و پارک را با پوشش چسبنده ای احتیاج داد که سازمان آتش نشانی برای شلنگ زدن آن باید بیاید.

با ۱۰۰۰۰۰ دلار پول نقد مجازی با Risk Free رقابت کنید

مهارت های معاملاتی خود را با شبیه ساز سهام رایگان ما آزمایش کنید. با هزاران تاجر Investopedia رقابت کنید و راه خود را به سمت بالا معامله کنید!. قبل از شروع به خطر انداختن پول خود در یک محیط مجازی معاملات را ارسال کنید. استراتژی های معاملاتی را تمرین کنید تا وقتی آمادگی ورود به بازار واقعی را داشتید، تمرین مورد نیاز خود را انجام دهید.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سرگذشت یک صنعت در نگاه مورخان؛ زنجان، بهشت معادن

س دسامبر 8 , 2020
محمد ملکی – استان زنجان یا خمسه دوره قاجار به لحاظ وجود کانی‌های فلزی مختلف نسبت به بعضی از استان ها از غنای بیشتری برخوردار بوده، که این امر از دیرباز مورد توجه مورخان و سیاحان در ادوار قرار داشته است. در متون آشوری درباره نهشت های طلا در کوند( […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس