با هدف شناسایی خلاء تولید و تجارت؛ زنجان صاحب دفتر تجارت و میز در چهار کشور می شود

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع ، معادن و کشاورزی استان با تاکید بر شناسایی ظرفیت های خالی تولید و تجارت از راه اندازی دفتر تجاری و میز این اتاق در تاجیکستان، عمان، ویتنام و هند خبر داد.

رئیس اتاق زنجان

به گزارش شهاب زنجان، علی یگانه فرد در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اعلام این خبر گفت: در واقع هدف اتاق بازرگانی زنجان شناسایی ظرفیت‌های خالی تولید با هدف توسعه صادرات استان است.
به گفته وی، موانع و پیشنهادات خروجی این جلسات کارشناسی است که احصا و به صورت پیشنهاد در جلسات شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی ارائه می‌شود.
یگانه فرد با تاکید بر توجه بیشتر دستگاه های دولتی برای حضور نمایندگان خود در جلسات کارشناسی اتاق بازرگانی زنجان، بیان کرد: اتاق با همکاری گمرک اقدام به جذب یک مشاور در زمینه گمرک و ترخیص کالا کرده است تا به صورت رایگان اطلاعات مورد نیاز تجار و فعالان اقتصادی در این زمینه را در اختیار آنها قرار دهد.
این فعال بخش خصوصی از راه‌اندازی دفتر همکاری های مشترک در شهر دوشنبه در کشور تاجیکستان با همکاری اتاق مشترک ایران و تاجیکستان خبر داد و افزود: با ایجاد این دفتر در بحث واردات خاک روی، نمونه‌های خاک از این کشور طی ۱۰ روز آینده به استان زنجان ارسال خواهد شد تا امور مربوط به آن نیز پیگیری و عملیاتی شود.
وی از راه اندازی میز مشترک زنجان و عمان و راه‌اندازی دفتر تجاری در این کشور را نیز یادآور شد و ادامه داد: این دفتر در اختیار واحدهای تولیدی و صادراتی استان زنجان قرار خواهد گرفت تا توسعه صادرات به این کشور تسریع پیدا کند.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه میز مشترک تجاری زنجان و ویتنام نیز عملیاتی شده است و دفتر در شهر هانوی استقرار پیدا کرده است، اضافه کرد: همکاری ها با سفارت ازبکستان در راستای سرمایه گذاری های مشترک در بخش پرورش ماهی و آبزیان، گلخانه، نساجی و خدمات فنی مهندسی صورت گرفته و این سفارت آمادگی دیدار با مقامات استان و حضور در استان زنجان اعلام نموده است.
وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی زنجان در کمیسیون مرتبط اتاق بین الملل با پاکستان عضو شده است، تصریح کرد: همکاری مشترک با کنسولگری ایران در کربلا و مذاکره برای ایجاد دفتر در این شهر نیز در حال پیگیری و عملیاتی شدن است و پیگیر جلسه ای به صورت وبینار برای توسعه همکاری ها هستیم.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان در خاتمه صحبت هایش اضافه کرد: شیلات و آبزی پروری در بحث صادرات ذیل نقشه راه تجارت استان زنجان بررسی شده و ظرفیت های صادراتی استان در این بخش نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آیا واقعاً به آنتی بیوتیک نیاز داریم؟

ی ژانویه 3 , 2021
*دکتر مریم ولی بیگلو – در صورت نیاز به برخی از عفونت های ناشی از باکتری ها  مانند گلو درد میکروبی، خروسک و عفونت های ادراری می توانید از آنتی بیوتیک استفاده کنید؟. در مورد ویروس ها ، مانند سرماخوردگی و آنفولانزا، یا آبریزش بینی حتی اگر مخاط غلیظ، زرد […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس