برند امانتداری

اسداله قربان زاده – از هفته قبل که موضوع سرقت دوچرخه مرد امانتدار زنجانی در مرکز شهر زنجان ورد زبان ها افتاد و کار تا جایی پیش رفت که رسانه های داخلی و خارجی به این خبر پرداختند و در نهایت مدیریت شهری با تکذیب این خبر مساله تجمع مردم برای گرفتن عکس یادگاری در روزهای کرونایی را مطرح کرد،فرصت مغتنمی پیش آمد تا نام شهر زنجان به میان بیاید.

مجسمه مرد امانتدار زنجانی

از کم و کیف این خبر که بگذریم، از مطرح شدن زنجانی ها به سنت دیرین امانتداری نباید زود رد شویم. تهیه اخبار گزارش های مرتبط با مردم امانتدار زنجانی و رسم امانتداری اش بسیار مهم بود و کار به جایی رسید که زنجانی ها را مردمانی امانتدار خطاب می کردند.

از چند سال قبل نیز این مهم رسانه ای شد و اکنون قدرت اطلاع رسانی این رویداد به مراتب افرون شده است. پرداختن به موضوع امانتداری در یک شهر در شرایطی که هنوز مساله برند شهری در زنجان به قوت خود باقیمانده است و اتاق بازرگانی زنجان این طرح را از چند سال قبل شروع کرده، می تواند در لابلای این طرح مهم شهری دیده شود.
در سال های گذشته که مدیریت شهری زنجان را «میزبان مهربان» معرفی کرد و در تبلیغات شهری در مناسبت های مختلف به آن اشاره کرد و حتی چند سال قبل در جشنواره ملی آش به جد به آن ورود پیدا کرد، اکنون این فرصت مناسبی است تا بخش خصوصی و دولتی به این مهم وارد شود و زنجان با برند امانتداری در بین شهرهای کشور ورد زبان ها شود.

سنتی قدیمی و اخلاقی که نشان از رسم امانتداری و وفای به عهد در شرایطی که بارقه هایی از آن در بین نسل کنونی چندان مطرح نشده است.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مهرداد میناوند بر اثر ابتلاء به کرونا درگذشت

پ ژانویه 28 , 2021
شهاب زنجان – بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا درگذشت. به گزارش شهاب زنجان، مهرداد میناوند ملی پوش اسبق تیم ملی که در تیم های پرسپولیس، سپاهان، پاس و حتی اشتورم گراتس اتریش بازی کرده بود، روز گذشته درگذشت. میناوند جزوء هافبک های چپ […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس