رنگ سال ۲۰۲۱

ترجمه: سینا قهرمانی

منبع: www.bhg.com

با توجه به آشفتگی‌ها و بحران‌های سال ۲۰۲۰، همگی ما در مورد یک شروع تازه و اضافه کردن رنگ سال جدید به زندگی هیجان زده هستیم. برندها و افراد متخصص در حوزه رنگ‌ها نیز این موضوع را درک کرده‌اند.

رنگ ها

این برندها هر سال با توجه به روندها و گرایشات فرهنگ عمومی، مد، معماری و تکنولوژی پرده‌ای از یک رنگ را به عنوان رنگ سال انتخاب می‌کنند که در طراحی‌های آن سال از آن به وفور استفاده می‌شود مخصوصا در طراحی لباس و رنگ آمیزی ساختمان. این برندها از مدتی قبل به پیش‌بینی‌هایی در مورد رنگ سال ۲۰۲۱ داشته‌اند که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

رنگ سبز روشن متمایل به آبی موسوم به Aqua Fiesta معرفی شده توسط برند Glidden

برند Glidden برای اولین بار با معرفی رنگ سال برای دیوارهای شاخص (دیواری که در منزل رنگش با بقیه به دلایل مختلف متفاوت است) به پیش‌بینی رنگ سال ۲۰۲۱ پرداخته است.

رنگ Aqua Fiesta که این برند آن را معرفی کرده است نوعی سبز روشن متمایل به آبی است که برروی دیوار شاخص و یا درها و پنجره‌ها عالی به نظر می‌رسد. با اینکه شاید نتوان از این رنگ پر طراوت در تمام دیوارهای منزل استفاده کردن اما میزان کم آن نیز روی یک دیوار شاخص در کنار رنگ‌های خنثی مانند سفید می‌تواند بسیار اثر گذار باشد. برند Glidden پیشنهاد می‌کند از این رنگ در کنار خاکستری سرد استفاده شود تا فضایی مانند چشمه آب گرم ایجاد شود و این ترکیب می‌تواند برای حمام بسیار مناسب باشد.

در اتاق خواب یا اتاق نشیمن نیز می‌توانید این رنگ را با پارچه‌هایی به رنگ کرم و یا اکسسوری‌هایی با رنگ خنثی ترکیب کنید تا در مجموع فضایی لطیف داشته باشید.

ترکیب سبز، آبی موسوم به Aegean Teal معرفی شده توسط برند بنجامین مور

بنجامین مور رنگی ملایم و آرامش‌بخش را که ترکیبی از سبز و آبی می‌باشد را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۱ انتخاب کرده است. این رنگ در حالی که آرامش‌بخشی رنگ آبی را به همراه دارد، با پرده سبز خود نشانگر سلامت و بهبودی است در حالی که لایه خاکستری موجود در این رنگ همچنان ظاهر مدرن منزل را مدرن نگاه می‌دارد. آرامشی که در این رنگ نهفته است باعث می‌شود تا برای اتاق خواب و یا قسمتی از منزل که برای دورکاری انتخاب کرده‌اید و همچنین درخشش ظریفی که دارد نیز آن را همچنین گزینه‌ای مناسبی برای کابینت‌های منزل قرار می‌دهد.

رنگ‌های منتخب برند Farrow & Ball برای سال ۲۰۲۱

این برند انگلیسی ۱۲ پرده رنگ را برای سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته که همگی بیانگر شروعی دوباره و کسب انرژی دوباره هستند. این رنگ‌ها همگی طبیعی و زمینی بوده و القا کننده حس طبیعت، سادگی و خودمانی بودن است. این رنگ‌ها البته همگی گرم بوده و در آنها از خاکستری و آبی سرد استفاده نشده است. این مجموعه رنگ‌ها که می‌توان در تمامی فصول از آنها استفاده کرد علاوه بر ایجاد حس راحتی، لوکس بودن را نیز به فضای خانه شما اضافه می‌کنند. به عنوان مثال، قرمزهای شکلاتی یا قرمزهای متمایل به قهوه‌ای و یا رنگ زرد متمایل به سبز سیر از این دست رنگ‌ها هستند.

رنگ‌هایی که برند Valspar معرفی کرده است

این برند به جای یک رنگ ۱۲ رنگ ملایم که حس راحتی را به فضا منتقل می‌کند را معرفی کرده است. این رنگ‌ها طیف‌های مختلفی را شامل می‌شوند از آبی کدر گرفته تا پرده‌های گرم رنگ زرد که علاوه بر را القای حس آرامش تقویت کننده ذهن نیز هستند. این رنگ‌ها به نحوی طراحی شده که رنگ ‌آمیزی ساختمان به کمک آنها حس رشد فردی را به افراد منتقل کند.

رنگ برنز و برند Sherwin Williams

این برند رنگی برجسته، لوکس و البته خنثی را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۱ انتخاب کرده است. این رنگ با ترکیب رنگ‌های قهوه‌ای و خاکستری رنگی متمایل به رنگ‌های گرم را ایجاد کرده است که برای نیاز کنونی ما به آرامش و ثبات بسیار مناسب است. و از آنجا که اکنون خانه به محلی امن و دور از دنیایی است که در آن کرونا به یک بحران تبدیل شده است این رنگ می‌تواند گوشه‌ای دنج و راحت را برای ما محیا کند. با توجه به آرامش‌بخشی و فضای دنجی اکه این رنگ ایجاد می‌کند می‌توانید از آن در دیوارهای اتاق خواب استفاده کنید. برای اضافه کردن روح طبیعت به فضا، برند Sherwin Williams پیشنهاد می‌کند که از مبلمانی با مواد طبیعی مانند چوب، سنگ یا چرم همراه با پارچه‌های بافته شده در دکوراسیون داخلی خانه خود  استفاده کنید.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

راه برون رفت از موانع شرکت های دانش بنیان

ی فوریه 7 , 2021
*محسن حمیدی – یکی از موارد مهم در اقتصاد کشور که در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز بر آن تاکید شده است و می تواند به رونق تولید و اشتغال در کشور کمک کند، دانش بنیان کردن اقتصاد است که از طریق توسعه شرکت های دانش بنیان در حال انجام است. […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس