فرامرز شیروانی،رئیس شعبه ممتاز خیابان خرمشهر زنجان در گفتگو با «شهاب زنجان»:تولید،مولد توسعه در جامعه است

اسداله قربان زاده– چند وقت قبل در یک جمعی از اهالی صنعت صحبت از حمایت بانک های عامل شهر زنجان با بخش تولید به میان آمد. این صحبت ها تا جایی پیش رفت که بی محابا سخن از رئیس شعبه خیابان خرمشهر بانک ملی زنجان مطرح شد و اینکه در طول سال های متمادی بیشترین تعامل را با واحدهای تولیدی شهر زنجان داشته است. این بهانه ای شد تا به سراغ «فرامرز شیروانی» برویم و با او مصاحبه ای داشته باشیم:

بانک ملی شعبه خرمشهر

*در ابتدای این مصاحبه معرفی از خودتان داشته باشید.

فرامرز شیروانی هستم. دانش آموخته رشته حقوق درمقطع کارشناسی و اکنون در مقطع کارشناسی اشد رشته مدیریت مشغول به تحصیل می باشم. سال۱۳۷۴ به استخدام بانک ملی ایران درآمدم. تا سال ۱۳۸۰ به عنوان کارمند در شعبه آموزش و پرورش قیدار، شعبه خیابان خرمشهر و فرودگاه زنجان و پس از آن تا سال ۱۳۸۳ به عنوان معاون شعبه کوی فرهنگ خیابان امام(ره) و میدان ارک زنجان و از سال۱۳۸۳ به عنوان رئیس شعبه سلطانیه، فرودگاه، خیابان سعدی و اکنون رئیس شعبه ممتاز خیابان خرمشهر زنجان مشغول به کار هستم.

رئیس شعبه ممتاز خیابان خرمشهر زنجان

 *شعبه شما امسال چه برنامه های مهمی را در اولویت داشت؟

بنده و همکاران پرتلاش شعبه با جذب منابع ارزان قیمت ریالی و ارزآفرینی و همچنین وصول مطالبات سعی کردیم با هدف جذب وتامین منابع پایدار برای به گردش درآوردن منابع،کمک به صنایع و واحدهای کوچک و متوسط، احیاء واحدهای تولیدی و پرداخت تسهیلات برای سرمایه در گردش برای مشتریان خود بستر مناسبی فراهم کنیم. همچنین از پرداخت تسهیلات خرد نیز غافل نبوده و بخش عمده ای از منابع خود را در جهت رضایت مندی مشتریان حقیقی در قالب خرید لوازم خانگی به همشهریان پرداخت کرده ایم.

*در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید)چه برنامه هایی دارید؟

در ابتدای هر سال بانک ملی ایران با توجه به نامگذاری سال از سوی رهبر انقلاب نسبت به تهیه و تنظیم سند راهبردی اعتباری سالیانه اقدام می کند و امسال نیز با تاسی از شعار سال و همسو با سیاست های دولت و مقامات عالی بانک، اعطای تسهیلات و ارائه خدمات اعتباری در راستای تحقق شعار جهش تولید را جزوء الویت های مهم و اصلی سیاست های اعتباری خود قرار داده و  فعالیت های اعتباری خود را براساس سیاست های مدون اعتباری پیش برده است.

 *با توجه به شرایط تحریم و بروز ویروس کرونا برای حمایت از تولیدکنندگان برنامه هایی داشتید؟  

با وجود شرایط خاص اقتصادی متاثر از تحریم های سنگین و ظالمانه علیه اقتصاد کشور از سویی و عواقب ناشی از ویروس کرونا که تاثیر قابل توجهی برعملکرد کسب وکارها گذاشته است، درکنار تولیدکنندگان، صنعتگران و کارآفرینان خود مانده ایم. در مجموع میزان تحقق برنامه ها و اهداف در سایه تلاش بی دریغ همکاران شعبه رضایتبخش بوده و تلاش نمودیم با همت والای همکاران و تعامل بیشتر با مشتریان تا پایان سال اهداف کلی ترسیمی شعبه محق شود. در مجموع این شعبه همواره توجه به بهبود عملکرد و ارتقاء بهره وری را در راستای توسعه و شکوفایی اقتصادی استان و رونق بخشی تولید مورد توجه ویژه قرارداده است و اقدامات بسیار ارزشمندی درحوزه خدمات رسانی و حمایت و کمک به اقشار مختلف جامعه به ویژه اقشار آسیب پذیر رقم زده است.

 *چه میزان به جلب اعتماد مشتریان اهمیت داده اید ؟

امروز بانک ملی ایران از بروزترین ابزار و تجهیزات بانکی بهره مند بوده وتوانسته همسو با مدرنترین سیستم های بانکداری دنیا جدیدترین محصولات و خدمات بانکداری الکترونیک و بانکداری دیجیتال را با استفاده از زیرساخت های مناسب فضای مجازی و اینترنتی به مشتریان خود ارائه و رضایتمندی آنان را فراهم کند. امانتداری و مشتری مداری همکاران چاشنی موفقیت و اعتمادسازی و جلب اعتماد مشتریان در بانک ملی می باشد. این شعبه نیز به عنوان جزوء از کل براساس همین ساختار نقشه راه را ترسیم و حرکت خود را با همکاران آموزش دیده و مشتری مدار خود ادامه می دهد.همکاران ما سرعت،دقت، احترام و تکریم و جلب رضایت و اعتماد مشتریان را همواره در سرلوحه انجام امور روزانه خود قرار داده اند. با حضور تیمی متعهد و توانمند بهترین خدمات بانکی به مشتریان عزیز ارائه شود و البته ناگفته نماند موفقیت طی شده مدیون همراهی مشتریان است.

*علت رضایت اهالی تولید و صنعت از این شعبه بانک ملی را در چه می دانید ؟

با توجه به اینکه تولید سرچشمه و مولد توسعه شاخص های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه است، یکی از مهمترین دغدغه های همکاران این شعبه حمایت حداکثری از تولید و مجموعه عوامل موثر و دخیل در فرایند تولید در کنار توجه ویژه به بهداشت اعتباری و انجام درست امور است تا در کنار حصول اهداف تعیین شده برای بانک که یکی از مهمترین آنها مسئولیت اجتماعی بانک می باشد گامی در جهت رشد و توسعه کشور برداشته باشیم.

*شما از چه روش هایی  برای جذب منابع بیشتر استفاده می کنید؟

توجه ویژه به ترویج، بسط و گسترش بانکداری الکترونیکی و اینترنتی به دلیل فواید بی شمارش در امر ایجاد رضایتمندی در مشتریان از خدمات بانک،تغییر فضا به یک محیط صمیمانه با مشتریان و مراجعان،افزایش محصولات و خدمات بانکی به عنوان یک مزیت بازاریابی بر اساس شناسایی نیازمندی های گروه هدف  از راهکارهای مهم و اساسی برای بهبود کیفی منابع در این شعبه بوده است.

*در امر مدیریت بانکداری تابع چه اصول ومقرراتی هستید؟

کلیه شعب در بانک ملی ایران به اجرای درست مقررات و دستوالعمل های ابلاغی مناسب با خواسته ها و نیازهای مشتریانشان و در نهایت دستیابی به اهداف اصلی بانک تلاش می کنند و این شعبه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 *برای اجرای بانکداری الکترونیک چه اقداماتی در شعبه تحت مدیریت شما انجام گرفته است؟

اولویت بانک ملی برمبنای ارائه خدمات نوین و آسان به مشتریان بر بستر بانکداری الکترونیک و اینترنتی و همچنین بانکداری دیجیتال است و در این راستا سرمایه گذاری های بسیار خوب و ارزشمندی در بانک ملی  انجام شده است. این شعبه در راستای بسط و گسترش بانکداری الکترونیک و اینترنتی علاوه بر داشتن باجه ترویج بانکداری الکترونیک از همکاران متخصص در امور انفورماتیک در ساعات اداری در اتاق خودپردازها نیز جهت آموزش آخرین دستاوردها در این حوزه به مشتریان و مراجعان استفاده می کند.

*برای وصول مطالبات چه برنامه و راهکاری دارید؟

همکاران ما در شعبه خرمشهر تلاش می کنند با پیگیری وصول مطالبات نسبت به جذب و تامین منابع به منظور پرداخت مجدد تسهیلات، اهداف و برنامه عملیاتی سال ۹۹ را در حمایت از فعالان در حوزه های خدماتی و بازرگانی تکمیل طرح های عمرانی،توسعه بنگاه های اقتصادی و انجام مسئولیت های اجتماعی و خدمات رسانی به اقشار ضعیف و محروم جامعه محق سازند.

 *چه برنامه هایی برای ارائه خدمات هرجه بهتر به مشتریان دارید؟

ارائه خدمات مطلوب و رضایت بخش وظیفه ماست. همواره تلاش کرده ایم تعامل و برقراری ارتباط مناسب با مشتریان را سرلوحه امور روزانه خود قرارداده و همواره براساس خواسته و نیاز مشتریان و مراجعان خود با لحاظ جمیع جهات و مقررات بانک حرکت کنیم. تلاش بر این بوده که با داشتن همکاران متعهد و متخصص به شعبه ای خوشنام در میان مشتریان خود تبدیل و محبوب شهروندان باشیم وهمواره سعی بر این بوده خواسته مشتریان را دریابیم و برمبنای نیازهای روز آنان برنامه ریزی و ارائه خدمت کنیم.

 * با توجه به افزایش سطح اختیارات شعب تعامل شما با ستاد بانک چگونه است؟

هر اقدام، حرکت و ارائه خدمات بانکی بر اساس ضوابط و دستورالعمل های بانکی انجام می گیرد و زائیده کار فنی و تخصصی در حوزه ستادی بانک است. می کوشیم با ارتباط گیری مناسب با ستاد بانک ارائه خدمات بانکی را تسهیل کنیم و برنامه های بانک را به درستی اجرا کنیم. تابع قوانین و دستورات مدون مدیران عالی خود هستیم و  بهترین تعامل را با آنان داریم. ناگفته نماند درایت و راهکارهای مدبرانه آقای طاهری،مدیر استانی بانک ملی در موفقیت های ما بسیار اثرگذار بوده است. ایشان همواره پشتیبان کلیه شعب دراستان بوده و دغدغه مشتری مداری و خدمت به عموم را دارند.

* به نظر شما نقش نیروی انسانی کارآمد در موفقیت و برتری شعب چیست ؟و برنامه شما برای افزایش سطح مهارت ودانش کارکنان مجموعه خود چیست ؟

بانکداری امروزی با گذر زمان دچار تغییر و تحول فراوانی شده است و شکل و شیوه کار و ارائه خدمات بانکی با گذشته متفاوت است. اکنون بانکداری به شیوه سنتی معنایی ندارد و بانکداری عمدتا بر بستر بانکداری الکترونیک و اینترنتی انجام می شود. حرکت صنعت بانکداری در مسیر بانکداری دیجیتال و حذف و یا حضور حداقلی مشتریان در شعب می شود و در آینده بانکی موفق است که در حوزه های یاد شده پیشرو باشد و بتواند حرف اول و آخر را در حوزه بانکداری بزند و رضایت خاطر مشتریان  را با ارائه خدمات سریع،ایده ال، نوین و مدرن فراهم کند. بانکداری برمبنای بانکداری نوین نیازمند وجود نیروهای متخصص از یکسو به عنوان نیروهای خلاق و آفریننده سیستمهای مدرن بانکی و از طرفی وجود نیروهایی که بتوانند از ابزارهای مدرن خلق شده به درستی به مشتریان و مراجعان بانکی خود خدمات بانکی ارائه کنند. اکنون تکنولوژی چیزی جز زائیده دانش و علم نیروی انسانی متخصص، پژوهشگر و تحصیل کرده نیست و استفاده درست از خلق محصولات بانکی نیز خود آموزش،تخصص و مهارت ویژه می طلبد که به عهده گروه دیگری از همکاران است.

بانک ملی در برنامه ریزی و آموزش نیروهای متخصص به منظور استفاده از ابزارهای مدرن بانکی همواره سرآمد بوده و از تجربه و تخصص خود بعضا درآموزش و توانمندسازی برخی از بانک ها نیز استفاده نموده است. آموزش های مداوم حین خدمت و حتی طرح و برنامه ریزی برای آموزش های مجازی کارکنان از چندین سال قبل برنامه ریزی شده و بحث آموزش حتی در روزهای کرونایی نیز متوقف نشده است. این امر براساس برنامه های سالانه به درستی به سرعت ادامه دارد که نیروهای مجموعه شعبه از این قائده مستثنی نبوده و تحت پوشش آموزش مداوم و پیگیر قرار گرفته و شاهد حضور نیروهای متخصص و کاربلد در شعب بانک ملی و شعبه خودمان هستیم.

* نظر شما برای استفاده از ایده ها  و پیشنهادات همکارانتان برای بهبود فعالیت های شعبه چیست ؟

در این شعبه همواره از پیشنهاد و نظر همکاران جهت بهبود و پیشبرد اهداف شعبه استفاده می شود و اصولا هر برنامه موفقی مستلزم استفاده از خرد جمعی، برنامه ریزی و انجام کار تیمی است و با تشکیل جلسات همواره از نقطه نظرات سازنده همکاران به نحوه مطلوب و موثر استفاده می شود.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان: نشانه‌های موج چهارم کرونا در ابهر دیده می‌شود

ی فوریه 21 , 2021
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان از ظهور نشانه های موج چهارم کرونا در ابهر خبر داد. به گزارش شهاب زنجان به نقل از ایسنا، پرویز قزلباش در جلسه قرارگاه کرونای شهرستان ابهر، تاکید کرد: اگر خودمان نسبت به بیماری کرونا و عواقب آن آگاه نباشیم، نمی‌توان […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس