رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان خبر داد: درگیری شهرستان‌های زنجان با کرونای انگلیسی/ با همکاری بیمارستان‌های خصوصی از شکستن سد آخر پیشگیری می‌کنیم/طبق پیش بینی۱۵۰۰تخت بیمارستانی در استان نیازداریم

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با اعلام این خبر که همه شهرستان‌های استان زنجان درگیر و آلوده به کرونای انگلیسی هستند، گفت: نیازمند رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط زنجانی‌ها هستیم.

به گزارش شهاب زنجان به نقل از ایسنا، پرویز قزلباش در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئوکنفراس برگزار شد، از افزایش پنج برابری بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا طی هفته گذشته در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: طی یک هفته گذشته بیش از ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شدند و در بخش سرپایی نیز علی‌رغم ورود و فعالیت بخش غیردولتی درمانگاه‌های ۱۶ ساعته کووید- ۱۹، شاهد افزایش مراجعه‌کنندگان با فشار کاری بالا هستیم.

وی با بیان اینکه سه سد در راستای مبارزه با کرونا در استان وجود داشت که اکنون تنها سد آخر (بیمارستان‌ها) باقی مانده است که با همکاری بیمارستان‌های خصوصی از شکستن سد آخر پیشگیری می‌کنیم، افزود: همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌های کرونایی در راستای پیشگیری از کرونا بسیار حائز اهمیت است. گفتنی است اکنون میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۵۲ درصد کاهش یافته است.

این مسئول با اشاره به همکاری‌های بین‌بخشی و اعمال محدودیت‌های کرونایی در زنجان که اثربخشی آن دو هفته بعد مشاهده خواهد شد، تصریح کرد: شرایط کرونایی موجود نیازمند همکاری و همراهی همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه علوم‌پزشکی استان است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه سرعت ویروس کرونا از اقدامات پیشگیرانه کرونایی در برخی از شهرهای استان بیشتر است که نیازمند ورود سریع‌تر با توان بیشتر مسئولان شهرها است، ادامه داد: انجام تست‌های گسترده کرونا در استان زنجان توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان ادامه دارد ولی وقتی سیلی جاری شود باید با قوت بیشتری این کار تداوم پیدا کند.

قزلباش در رابطه با نیاز به تامین منابع مالی مورد نیاز دانشگاه علوم‌پزشکی استان، اظهار کرد: با توجه به افزایش تست‌های سرپایی و هزینه‌های ناشی از آن  و خرید تجهیزات مربوط به آی‌.سی‌.یو بیمارستان‌های استان، از مسئولان استانی درخواست می‌کنیم منابع مالی مورد نیاز تامین شود تا مشکلی در امر خدمت‌رسانی به مردم به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه در شرایط قرمز کرونایی موجود بیماریابی هوشمند بخصوص برای گروه‌های آسیب‌پذیر (سالمندان، زنان باردار و بیماران زمینه‌ای) از جمله اقدامات اساسی در حال انجام است، افزود: اصلی‌ترین چالش کشور و استان، مدیریت بیماران نیازمند مراقبت‌های بیشتر بوده و عمده بیماران به بیمارستان مراجعه می‌کنند و نیازمند مراقبت‌های بستری هستند.

این مسئول از درگیر شدن همه شهرهای استان به کرونای انگلیسی خبر داد و تصریح کرد: اکنون استفاده از بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های بیمارستان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا رفتار ویروس همه شهرهای کشور حتی مناطق مختلف را به تدریج گرفتار خود کرده و اکنون ویروس غالب در کشور و استان انگلیسی است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به تجربه خوزستان، ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی در استان نیازمند باشیم که انجام چنین کاری امکان‌پذیر نیست، چراکه نمی‌توان بخش‌های مهم بیمارستانی را تعطیل کرد.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایلان ماسک نیز به جمع طرفداران واکسن پیوست

پ آوریل 8 , 2021
پست‌های توییتری ایلان ماسک(Elon Musk) معمولا موجی از واکنش‌ها را به همراه دارد، سخنان او یا طرفداران وفادارش را تحت تاثیر قرار می‌دهد تا دنباله روی او باشند و یا باعث مورد تمسخر قرار گرفتنش توسط مردم می‌شود. به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای،  “ماسک” در تاریخ ۷ […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس