مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان:انضباط مالی وشفافیت اولویت کاری سازمان است/بدهی به تیم‌های ورزشی و ارائه خدمات عمرانی زیانده برای سایر دستگاه‌ها از چالش های سازمان بود

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان، انضباط مالی، شفافیت، عدم هزینه کرد برای موارد خارج از چارچوب سازمانی و صرفه جویی حداکثری هزینه‌ها را اولویت کاری سازمان همیاری شهرداری‌ها اعلام کرد.

سعید امیدی

به گزارش شهاب زنجان، سعید امیدی با اعلام مطلب فوق با تاکید بر اینکه قانون‌مندی و شفافیت اصلی‌ترین رویکرد سازمان همیاری در دوره کاری اخیر برای بازگرداندن مجموعه به مسیر اصلی خود و اعتمادسازی با ذینفعان است، درباره آسیب های جدی سازمان در سال های گذشته بیان کرد: این آسیب جدی بدین نحو بوده که در سنوات گذشته، هزینه‌کردهای غیرشفاف و خارج از ماموریت سازمان، ورود در فعالیت‌های غیرتخصصی و امور زیان‌ده و یا ارائه خدمات به خارج از مجموعه که صرفا بار هزینه‌ای محسوس یا نامحسوس به همراه داشته و در سال‌های بعد، آثار حقوقی آنها مجموعه را گرفتار کرده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های زنجان، در تکمیل صحبت هایش درباره موانع سد راه سازمان ادامه داد: پرونده‌های سنواتی بدهی به تیم‌های ورزشی، ارائه خدمات زیانده عمرانی برای سایر دستگاه‌ها که برای سازمان زیان‌ده بوده‌اند و ماموریت‌های خارجی بی نتیجه، بخشی از اقدامات غیراصولی سال‌های گذشته بوده که تبعات منفی آنها هنوز هم باقی است.      
امیدی، ادامه داد: برای پیشگیری جدی از بروز آسیب‌های مشابه، در سه سال اخیر ایجاد انضباط و شفافیت مالی در دستور کار قرار گرفته بود و کارهای مختلفی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه در این مدت هیچ‌گونه هزینه‌کرد ریالی مستقیم یا غیرمستقیم برای موارد خارج از چارچوب سازمانی انجام نگرفته است، افزود: خدمات رایگان به سایر دستگاه‌ها که صرفا بار زیان برای مجموعه به همراه داشته‌اند و سایر امور زیان‌ده و فعالیت‌های فاقد توجیه اقتصادی و مالی، حذف شده‌اند.

امیدی با اشاره به صرفه‌جویی کامل و به صفر نزدیک کردن هزینه‌های مازاد اداری و ستادی در سازمان و شرکت‌های زیر مجموعه مانند حذف ساختمان‌های استیجاری، حذف هزینه‌های تشریفاتی، حذف مشاوران بدون کارآیی و لغو قراردادهای غیرموثر برای سازمان مانند استقرار سیستم ایزو یادآور شد: حذف ماموریت‌های غیر موثر و حذف هزینه‌کرد برای اخذ خدمات خارج از سازمان که توانمندی آن در داخل مجموعه وجود دارد و موارد متعدد مشابه از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام گرفته است.

بازپرداخت تسهیلات معوق بانکی

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان، با بیان اینکه مشکلات اقتصادی سازمان همیاری شهرداری‌های استان با بازپرداخت بخش عمده تسهیلات بانکی معوق پس از۱۰ سال وقفه برطرف شد، گفت: برای حل مشکلات و رفع موانع کاری و تضمین ادامه فعالیت سازمان همیاری شهرداری‌های استان از دو سال گذشته «بازپرداخت مطالبات بانکی پس از ۱۰ سال وقفه» و ورود خسارت‌های سنگین ناشی از دیرکرد آنها در اولویت کاری قرار گرفته و اقدامات لازم در این باره انجام شد.

به گفته امیدی، موانع و مشکلات اقتصادی سازمان همیاری شهرداری‌های استان با بازپرداخت بخش عمده تسهیلات معوق پس از 10 سال وقفه رفع شد.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی منسجم و برخلاف وجود موانع جدی حقوقی و مالی و در راستای حفظ حقوق سهامداران‌، تاکنون سه پرونده مطالبات معوق شامل تسهیلات اخذ شده از بانک‌های تجارت، ملی و یکی از پرونده‌های بانک صادرات به همراه اخذ حداکثر بخشودگی (به دلیل باز پرداخت یکجا و نقدی) تسویه حساب کامل شده‌اند و البته هنوز یکی از پرونده‌های مرتبط با وام بانک صادرات، در حال پیگیری است.

امیدی با اشاره به اینکه تسهیلات دریافتی در سنوات گذشته به نام شرکت‌های زیر مجموعه، متاسفانه عملا به هیچ نوع سرمایه‌گذاری یا کسب عایدی در آن مقطع زمانی تبدیل نشده و در ادامه نیز اصل وام، سود متعلقه و جرایم بانکی همگی به عنوان هزینه‌کرد و خسارت روزافزون به مجموعه تحمیل شده بود، افزود: در این دوره کاری، با تامین منابع مالی و بازپرداخت بخشی از آنها، بخش قابل توجهی از مشکلات و موانع کارکرد اقتصادی این سازمان که سهامداران آن 21 شهرداری استان هستند، برطرف شده است.  

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان، در خاتمه اضافه کرد: عمده تسهیلات اعلامی مربوط به شرکت‌های زیرمجموعه در سنوات گذشته بوده که پس از انحلال قانونی شرکت پدیده تجارت و با توجه به اینکه سهامدار اصلی آن، سازمان همیاری شهرداری‌های استان بوده، عملاً و قانوناً مسئولیت تسویه حساب و باز پرداخت بدهی‌ها به این سازمان منتقل شده است.


شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رئیس سازمان صمت استان اعلام کرد:سرمایه گذاری 294 هزار میلیارد ریالی در زنجان

د آوریل 26 , 2021
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان،با بیان اینکه سال گذشته بیشترین میزان سرمایه‌گذاری مربوط به وسایل نقلیه موتوری و ساخت فلزات اساسی، محصولات غذایی و آشامیدنی بود، گفت: سال گذشته ۱۲۵۲ مجوز تاسیس طرح‌های صنعتی با میزان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده ۲۹۴ هزار میلیارد ریال در استان عملیاتی شد. ناصر […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس