رئیس سازمان صمت استان اعلام کرد:سرمایه گذاری ۲۹۴ هزار میلیارد ریالی در زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان،با بیان اینکه سال گذشته بیشترین میزان سرمایه‌گذاری مربوط به وسایل نقلیه موتوری و ساخت فلزات اساسی، محصولات غذایی و آشامیدنی بود، گفت: سال گذشته ۱۲۵۲ مجوز تاسیس طرح‌های صنعتی با میزان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده ۲۹۴ هزار میلیارد ریال در استان عملیاتی شد.

ناصر فغفوری، با اعلام این خبر افزود: این میزان سرمایه گذاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۲۹۱ درصدی برخوردار بود.

به گفته وی، میزان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای مجوزهای تاسیس صادره در سال ۹۸ بالغ بر ۷۵ هزار میلیارد ریال بوده است. همچنین اشتغال‌زایی پیش‌بینی شده برای این طرح‌ها ۴۸ هزار و ۸۳۸ نفر بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۷۶ درصد رشد داشته است.

این مسئول با اشاره به گروه‌های کالایی جواز تاسیس صادره در استان، ادامه داد: بیشترین تعداد جواز تاسیس صادره مربوط به گروه، محصولات فلزی فابریکی، ساخت مواد و محصولات شیمیایی محصولات غذایی و آشامیدنی و بیشترین میزان سرمایه‌گذاری نیز مربوط به وسایل نقلیه موتوری و ساخت فلزات اساسی، محصولات غذایی و آشامیدنی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان،با اعلام اینکه اشتغال‌زایی واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده در سال گذشته، از رشد ۵۰ درصدی برخوردار بوده است، اعلام کرد: سال گذشته ۱۷۷ واحد صنعتی در استان آغاز به کار کرد که در این واحدها ۳۲۲۶ نفر مشغول به کار شدند.

فغفوری، با بیان اینکه میزان اشتغال‌زایی پروانه‌های بهره‌برداری صادره در سال ۹۸ به تعداد ۲۱۴۱ نفر بود که این امر حاکی از رشد ۵۰ درصدی میزان اشتغال‌زایی واحدهای صنعتی در سال گذشته است، ادامه داد: سرمایه‌گذاری در این واحدها بالغ بر ۴۹ هزار و ۶۷۹ میلیارد ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۴۸ درصد افزایش داشته است.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان خبر داد: پیشگیری از تصرف 85 هکتاری اراضی ملی زنجان

د آوریل 26 , 2021
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان، گفت: فروردین امسال در ۴۲ مورد به میزان ۸۵ هکتار اراضی ملی استان از تصرف سودجویان پیشگیری شد. به گزارش شهاب زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، سرهنگ رضا مهدیون با بیان این که در […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس