شهابی در آسمان مطبوعات

شهاب زنجان در آستانه انتشار یکصدمین شماره، برای بررسی نقطه نظرات عمومی مخاطبان به میان آن ها رفته ایم، تا هرگونه نظر و پیشنهادی را دارند، با ما در میان بگذارند. این گزارش ماحصل چند روز کار و پرسش از عموم مخاطبان قدیم و جدید است:

یکی از مخاطبان نشریه با تاکید بر نقش اطلاع رسانی اخبار صحیح بین عموم مردم بیان می کند: در عصری به سر می بریم که زندگی تک تک افراد جامعه با خبر و خبررسانی عجین شده است و باید به این مساله توجه کنیم که هر فردی برای خودش یک رسانه است.

حسین محمدی با بیان اینکه بی شک ارتباط مردم با رسانه ها در ساختن جامعه رو به توسعه و عاری از هرگونه هنجاری های اجتماعی بسیار مهم است،می گوید: احساس می کنم این مساله در زنجان به نسبت استان هایی همچون تهران و آذربایجان شرقی و حتی اصفهان کمتر است و باید این موضوع از سوی خود اصحاب رسانه و صاحبان قلم ارزیابی شود.

به گفته وی، شهاب زنجان به عنوان رسانه ای مستقل که اولویت توجه به مسائل اقتصادی استان را در پیش گرفته می تواند، در واکاوی چالش ها و موانع سد را قدم های مثبتی بردارد.

محمدی با اذعان به این مهم که تعامل مردم و مسئولان با رسانه ها در بیان مصائب سد راه توسعه استان در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی،فرهنگی، اقتصادی و حتی ورزشی حائز اهمیت است.

آگاهی به جای آگهی!

یکی دیگر از مخاطبان شهاب زنجان با تاکید بر رویه رو به رشد این نشریه در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بر لزوم حمایت از رسانه هایی که به تولید محتوا بهاء می دهند، تاکید می کند و می افزاید: نشریات باید به جای آگهی محور بودن، آگاهی محور باشند و خوشبختانه این مساله درباره شهاب زنجان به وضوع مشاهده می شود.

محمد موسوی، با اشاره به مشکلات انتشار یک نشریه از تولید محتوا تا انتشار و توزیع آن اظهار می کند: چالش های رسانه های کاغذی نیز منفک از اوضاع آشفته اقتصادی کنونی نیستند و باید برای برون رفت از این مشکلات دستگاه های متولی فرهنگی قدمی بردارند.

وی درباره انتظارات از شهاب زنجان در ادامه مسیر بیان می کند: هر چقدر یک رسانه با مردم باشد، موفق خواهد بود و پرداختن به مشکلات روزمره مردمی در حوزه اقتصادی و زندگی های روزمره مهم است.

به گفته این شهروند زنجانی، شهاب زنجان در پرداختن به مشکلات بازار زنجان از جمله بازار میوه و تره بار، مسکن، خودرو و سایر موارد موفق عمل کرده است و انتظار می رود در ادامه مسیر به مساله بازار به شکل جدی تر ورورد پیدا کند.

موسوی بر لزوم توجه به مشکلات شرکت های نوپا و دانش بنیان که در پارک های علم و فناوری مستقر شده اند، تاکید می کند و یادآور می شود: این شرکت های با مشکلات نقدینگی، بازاریابی و حتی طراحی ایده دست به گریبان هستند و «شهاب زنجان» می تواند صدای این مسائل را به گوش مسئولان امر برساند.

مردمی باشید

یکی دیگر از مخاطبان شهاب زنجان بر لزوم مردمی بودن این نشریه در ابعاد مختلف اشاره می کند و می گوید: با وجود اینکه مطبوعات نسبت به دهه های گذشته خیل بی شماری از مخاطبان خود را از دست داده اند، اما همچنان روزنه امید برای بازگشت به دوران طلایی مطبوعات وجود دارد. اعتقاد بنده بر این است که رسانه های کاغذی از فاز مردمداری فاصله گرفته اند و برای پیوند این گسست ایجاد شده، رویه مردمی بودن را در پیش بگیرند.

وحید محمدی، پیوند مردم و مطبوعات را پیشبرد امور توسعه ای متذکر می شود و اینکه چقدر مطبوعات زنجان با مردم فاصله گرفته اند.

وی با یادی از دهه هفتاد و ظهور جرایدی همچون امید زنجان، پیام زنجان و شهاب زنجان اظهار می کند: در آن سال های خبری از شبکه های اجتماعی و سایت های خبری نبود و عموم مردم اعتماد کامل به رسانه های کاغذی داشتند و جالب اینکه در آن سال ها اعتماد عمومی به مطبوعات بیشتر بود.

وی به تحریریه شهاب زنجان این پیشنهاد را می کند که جامعه مخاطبان خود را در ابعاد مختلف مجازی و حقیقی بالا ببرند و در شبکه توزیع برای در دسترس بودن نشریه دقت بیشتری داشته باشند.

البته این شهروند این پیشنهاد را هم می کند که در مطالب خود به کسب و کارهای کوچک که صاحبان آن با مشکلات تامین سرمایه دست و پنجه نرم می کنند، بیشتر توجه کنند.

اخبار پررنگ بانوان

یکی دیگر از خوانندگان نشریه نقش شهاب زنجان را در پرداختن به اخبار بانوان و فعالیت آن ها در بخش های مختلف هنری، ورزشی و اقتصادی مهم می داند و می گوید: متاسفانه رسانه های استان به این مقوله توجه کمتری دارند که خوشبختانه «شهاب زنجان» در رویه جدید به این حوزه توجه ویژه ای داشته است.

مینا نوروزی، نقش بانوان را در کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار در بخش های مختلف صنایع دستی، توانمندسازی جامعه معلولان و حتی صنایع و بازرگانی مهم می داند و اظهار امیدواری می کند: این نشریه در سیاست هایی که در قبال اخبار حوزه اقتصادی بخصوص توجه به کسب و کارها و تجارت گام های موفقی را بردارد.

انعکاس مصائب

یکی دیگر از مخاطبان شهاب زنجان انتظار دارد این رسانه به مشکلات اقتصادی مردم بیش از پیش توجه کند.

حسن قنبری با انتقاد از اینکه در برخی موارد مشکلات خانوارها بخصوص طبقات پایین دست جامعه به ورطه فراموشی سپرده می شود، اظهار می کند: متاسفانه در روزگاری به سر می بریم که بیشتر خانوارهای محروم جامعه در زنجان از مشکلات معیشتی رنج می برد و پرداختن به این قبل موصوعات از سوی رسانه ها بخصوص شهاب زنجان بسیار جای کار دارد.

وی پیشنهاد پرداختن به مشکلات مناطق مختلف شهری زنجان از سوی این نشریه را می دهد و اینکه مدیریت شهری باید از اخبار و کم و کیف زندگی در این منطاق خبردار باشد.

این شهروند در تکمیل صحبت هایش اضافه می کند: برای نمونه مناطق پایین دست حسینیه زنجان، کوی فاطمیه،شهرک های اقماری و حتی مناطقی همچون بی سیم و صفرآباد با ضعف خدمات رسانی دست به گریبان هستند و  یک رسانه مستقل باید به این مسائل ورود پیدا کند.

انتظار مضاعف 

یکی از فعالان حوزه صنعت نقش«شهاب زنجان» به عنوان رسانه ای مستقل در پرداختن به مشکلات صنعت را  یادآور می شود و می گوید: به هر حال انتظار از تیم شهاب که از بطن صنعت هستند، به مراتب بالاتر است و در این راه پرداختن به مسائل اقتصادی و اوضاع بازار بسیار مهم است.وی  بر لزوم پرداختن به اوضاع صنایع مختلف و واحدهایی که با باری از مشکلات روزگار سپری می کنند، اظهار می کند: رسانه های در انتقال اظهارنظرها و صحبت های بخش خصوصی به دولتی ها نقش مهمی دارند و امید دارم،« شهاب زنجان» در این راهی که پیش گرفته نقش مضاعفی ایفاء کند.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

انتقال پیام طبیعت با رسانه ها

ی سپتامبر 1 , 2019
جعفر بیات – معاون آبخیزداری استان زنجان امروزه رسانه ها وسیله ای برای خبر رسانی، اطلاع رسانی، یاری رسانی به دولت و مردم، ایجاد وفاق و همدلی بین مردم، انتقال پیام های صنفی و … هستند که می توانند سمت و سوی نگرش مردم را نسبت به مسایل مخلف تعیین […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس