مدیر کل میراث فرهنگی استان خبر داد: تصویب تبدیل معدن نمک چهرآباد به پایگاه ملی

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از با پیگیری‌ها و برگزاری جلسات مختلف تبدیل معدن نمک چهرآباد به پایگاه ملی خبر داد و گفت: در نهایت بعد از تمامی رایزنی ها تبدیل این معدن مهم استان به پایگاه ملی تصویب شد.
امیر ارجمند با اعلام این خبر افزود: با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تاریخی و باستان شناسی معدن نمک چهرآباد، اقدامات برای تبدیل آن به پایگاه ملی در اولویت قرار گرفت و جلسات برای این مهم تشکیل و در نهایت تبدیل معدن نمک چهرآباد به پایگاه ملی به تصویب رسید.
به گفته وی، مقدمات این امر فراهم شده است و به‌زودی معدن نمک چهرآباد به پایگاه ملی می‌شود تا پس از آن شاهد تخصیص ردیف بودجه از اعتبارات ملی برای این پایگاه در راستای مطالعه و توسعه آن باشیم.
ارجمند بیان کرد: پیش از این استان زنجان تنها  دارای پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه که امسال نیز تبدیل معدن نمک چهرآباد به پایگاه ملی به تصویب رسید.
معدن نمک چهرآباد زنجان تنها محوطه باستانی شناخته شده در ایران است که مدارک قابل توجهی از استخراج نمک از دوران پیش و پس از اسلام را دارد. معدن نمک چهرآباد مهم‏‌ترین معدن استخراج نمک در دوره‌ی هخامنشی و ساسانی است و مردان نمکی یافت شده نیز گویای همین مطلب است، چرا که مردان نمکی شماره‏‌های ۳، ۴ و ۵ مربوط به دوره‌ی هخامنشی ۳۵۰ سال قبل از میلاد و شماره یک و ۲ نیز مربوط به دوره ساسانی است.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

چگونه رفتار مصرف کننده را درک کنیم و بر آن تأثیر بگذاریم/رفتار مصرف کننده چیست؟

ج دسامبر 11 , 2020
ترجمه : اسداله قربان زاده منابع : سایت www.brandwatch.com و www.demandjump.com رفتار مصرف کننده مطالعه افراد و سازمان ها و نحوه انتخاب و استفاده آنها از محصولات و خدمات است. این مسئله عمدتاً به روانشناسی، انگیزه ها و رفتار مربوط می شود. مطالعه رفتار مصرف کننده شامل موارد زیر است: […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس