رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان خبر داد: ابتلای۱۷۰۰ کادر درمانی زنجان به کرونا

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با اعلام اینکه۱۷۰۰ نفر از کادر درمان استان که ۷۰۰ نفر آنان پرستار بودند به بیماری کرونا مبتلاشدند ، گفت: ۲ نفر از پرستاران زنجانی به مدافعان سلامت کشور پیوستند.

به گزارش شهاب زنجان به نقل از ایسنا، پرویز قزلباش، در مراسم گرامی‌داشت روز پرستار که به ‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: این پاندمی همه ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است و پرستاران نقش بسیار پررنگی را در راستای مبارزه با ویروس منحوس کرونا دارند و روزهای بسیار سختی را گذرانده‌اند.

وی با بیان اینکه۱۷۰۰ نفر از کادر درمان استان زنجان که ۷۰۰ نفر از آنان پرستار بودند به بیماری کرونا مبتلا شدند، افزود: تعداد قابل توجهی از آنان به دلیل عوارض بیماری کرونا نتوانستند به سر کار برگردند و متاسفانه دو تن از پرستاران زنجانی؛ مرحومه اکرم احدیان و مرحوم حمزه مقدم بر اثر بیماری کرونا، جان خود را از دست داده و به درجه شهادت نائل شدند.

وی در رابطه با آخرین وضعیت معوقات پرستاران استان زنجان، تصریح کرد: طی چند ماه گذشته فاصله ۱۲ تا ۱۳ ماه معوقات پرستاران زنجانی به ۳ تا ۴ ماه رسیده ولی در مناطق محروم استان مانند ماه‌نشان، طارم، ایجرود و غیره دریافتی پرستاران به روز است. گفتنی است معوقات پرستاران همچنان در حال پیگیری است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان، از اجرایی شدن مصوبه هیئت دولت  در رابطه با برقراری فوق‌العاده ویژه برای کادر درمان از اول دی‌ماه امسال خبر داد و گفت: پرستاران نقش موثری را در حیات و سلامتی انسان‌ها ایفا می‌کنند.

قزلباش با اشاره به جایگاه والای پرستاران، خاطرنشان کرد: اکنون پرستاران نیازمند حمایت معنوی و حمایت خانواده هستند که تاکنون خانواده‌ها همراه با پرستاران بودند.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مدیر کل فنی و حرفه ای استان تاکید کرد: توجه به اشتغال معتادان ترک کرده

د دسامبر 21 , 2020
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان، ایجاد اشتغال برای افراد ترک اعتیاد کرده را با هف کاهش بازگشت افراد به دام اعتیاد تاکید کرد. به گزارش شهاب زنجان به نقل از ایسنا، محمدرضا انصاری در محل مؤسسه خیریه امید منتظران با بیان اینکه خیریه‌ها در استان همیشه راه […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس