در صورت بی‌توجهی به موارد بهداشتی؛ محدودیت‌های کرونایی در زنجان تشدید می‌شود

فرماندار زنجان گفت: در صورت ادامه روند حاکم کرونایی در این شهر از قبیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و افزایش شمار مبتلایان به این نوع بیماری محدودیت‌های بیشتری اعمال و تمدید خواهد شد.

رضا عسگری با اشاره به تشدید نظارت با همکاری‌های بین بخشی بر واحدهای صنفی به ایرنا افزود: محدودیت ها طی چند روز گذشته با اعلام ستاد ستانی پیشگیری از کرونا، در سطح شهر زنجان آغاز شده است و این روند و نظارت ها با همکاری بهداشت محیط، اماکن نیروی انتظامی و اتاق اصناف به شکل بهتر و هدفمندی انجام خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: بر این اساس از اول فررودین امسال تا ۱۶ تیر ماه جاری در مجموع ۴۵ هزارو ۶۵۵ واحد صنفی در سطح این شهر مورد بازرسی قرار گرفتند که از این تعداد چهارهزار و ۵۱۰ واحد به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی تذکر دریافت کردند.

این مسؤول ادامه داد: طی مدت یاد شده از مجموع بازرسی‌ها، یک‌هزار و ۲۱۷ واحد صنفی اخطاریه پلمب دریافت و ۷۸۰ واحد دیگر پلمب شدند.

وی اظهار داشت: بازار سرپوشیده شهر زنجان نیز که قلب اقتصاد شهر محسوب می شود به دلیل شرایط حاکم کرونایی و تجمعات اهمیت زیادی دارد و بر این مبنا رعایت فاصله گذاری از سوی مالکان صنوف باید بطور جدی مدنظر باشد که در این ارتباط نیز نظارت ها با جدیت انجام می گیرد.

عسگری با بیان اینکه طبق گزارش های دریافتی، الزامی شدن استفاده از ماسک در دستگاه‌های اجرایی این شهر نتایج مناسبی را رقم می زند، افزود: در مقایسه با هفته گذشته شرایط بهتری در این بخش حاکم شده، بطوری که ورود و خروج ارباب رجوع و ارائه خدمات منوط به استفاده از ماسک است.

وی اظهار داشت: پایش ها نیز بیانگر آن است که واحدهای نانوایی زنجان، با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نسبت به قبل وضعیت خوبی پیدا کرده و از طرفی کارگزاری های بورس که پیش از این نسبت به تعطیلی یک واحد آن مبادرت شده بود، در زمان حاضر، خدمات غیر حضوری به مراجعه کنندگان ارائه می کنند.

فرماندار زنجان با ابراز نگرانی از وضعیت ناوگان حمل و نقل درون‌شهری و تاکسی ها نیز گفت: متاسفانه در این خصوص شکایاتی از شهروندان مبنی بر رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان دریافت شده که در صورت تداوم چنین روندی به ناچار این ناوگان تعطیل خواهد شد که در این ارتباط شهرداری مکلف به انجام تکالیف اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی ها بیانگر آن است که دفاتر پیشخوان دولتی نیز در رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کوتاهی می کنند که در این راستا برای تعطیلی چهار دفتر پیگیری جدی در دست انجام است که توجه به مسائل یاد شده ضروری است.

این مسؤول یادآور شد: اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهر زنجان تا رسیدن به شرایط زرد و سفید ادامه خواهد داشت و این محدودیت‌ها در صورت برقراری وضعیت بهتر، برداشته خواهد شد

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

معاون سیاسی، امنیتی استاندار زنجان عنوان کرد برگزاری جشنواره مطبوعات منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی

د جولای 20 , 2020
معاون سیاسی، امنیتی استاندار زنجان گفت: اگر قرار است جشنواره‌ای برگزار شود باید با رعایت پروتکل‌ها و تحت نظر دانشگاه علوم‌پزشکی باشد. خدابخش‌ مرادی‌نافچی در جلسه کمیته اطلاع‌رسانی، با بیان اینکه در آرامش روانی که در جامعه نسبت به کرونا وجود دارد، تاثیر فعالیت موثر و صحیح رسانه‌های استان است، […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس