برند شهری زنجان به کجا ختم شد؟

به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مجری پروژه برندسازی شهر زنجان، مرحله اول این پروژه در سال ۹۴ به منظور امکان سنجی برند شهر زنجان کلید خورد. با توجه به تحقیقات انجام شده در این مرحله و مشخص شدن اینکه امکان خلق برند شهری برای زنجان وجود دارد، مرحله دوم برند سازی این شهر به منظور خلق برند شهر زنجان به مرحله اجرا درآمد. 

جلساتی هم آن سال ها با حضور استاندار و قت و معاون های استاندار در محل اتاق بازرگانی و دکتر یونس شکرخواه مشاور شرکت فرآیندسازان وانیا به عوان پیمانکار و مجری برگزار شد اما از آن سال ها تاکنون این موضوع اساسی سوت و کور باقی ماند تا اینکه در دوره جدید فعالیت اتاق بازرگانی ظاهرا امسال قرار است دوباره این موضوع ورد زبان ها باشد.

علی یگانه فرد، رئیس اتاق بازرگانی استان دلیل اصلی به نتیجه نرسیدن این طرح را مسائل مالی اعلام می کند و در این باره به «شهاب زنجان» می گوید: دو سالی می شود که این طرح متوقف شده و با اعلام مبلغ جدید تلاش داریم، امسال بار دیگر این طرح مهم شهری را پیش ببریم.

وی درباره خلق برند شهری اظهار می کند: خلق برند شهری برای زنجان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و می تواند عامل موثری در جذب گردشگران خارجی و جلب اعتبار و اعتماد سرمایه‌گذاران برای استقرار صنایع مختلف باشد. به گفته یگانه فرد، با خلق برند شهری در آینده ، نقش و تاثیرات اقتتصادی و سیاسی منطقه ای استان در کشور بالا خواهد رفت و می‌توانیم جایگاه ملی و بین‌المللی بهتر و خلاقتری را در عرصه‌های مختلف برای شهرمان رقم بزنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان، زنجان را دارای ویژگی‌های بسیاری در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، ترانزیتی و لجستیکی، مذهبی و گردشگری دانست و گفت: هر یک از این ویژگی‌ها به تنهایی مشخصه ویژه‌ای به شمار می‌آیند. هدف ما انتخاب ویژگی‌های متمایز برای بهره‌مندی از آن برای معرفی مشخصه رقابتی شهر زنجان است و در مراحل دوم و سوم برندسازی شهر زنجان مطالعات جامع‌تر و بیشتری انجام خواهد شد.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

معرفی کتاب؛ جستاری در برندینگ شهری

ش سپتامبر 19 , 2020
شهاب زنجان – «جستاری در برندینگ شهری»، از سری انتشارات بازاریابی است که در آن خلیل جعفر پیشه تلاش دارد با پرداختن به مفاهیم پایه برند و مدیریت برند مخاطب را به سمت برندینگ در شهر پیش ببرد و در بخش سوم کتاب نیز به مطالعه موردی شهرهای مونیخ،هامبورگ و […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس