نماینده ولی فقیه در استان: میراث دار منابع طبیعی باشیم

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ حفظ و صیانت از عرصه های طبیعیت استان گفت: فرهنگ سازی وظیفه همگانی است و باید میراث دار این عرصه ها برای آیندگان باشیم.

آیت‌الله علی خاتمی در بازدید از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: خاک، زمین و منابع طبیعی به عنوان امانت در دستان بشر نهاده شده که نگهداری و حفاظت از این ثروت عظیم الهی وظیفه‌ای بر دوش همگان است.

وی منابع طبیعی را یکی از سرمایه‌های عمومی برای همه نسل‌ها برشمرد و گفت: در مواقعی شاهد تخریب اراضی ملی و جنگل‌ها بوده‌ایم و این امر موجب شد تا مساحت بیشتری از طبیعت بکر و خدادادی را از دست بدهیم و آیندگان از این موهبت الهی بی‌بهره شوند.

امام جمعه زنجان ادامه داد: اکنون با اقدامات لازم از سوی مسئولان و پیاده سازی برنامه‌های فرهنگی ضمن فرهنگسازی بین اقشار مختلف مردم، می‌توان جان تازه‌ای به جنگل‌ها بخشید.

آیت‌الله خاتمی به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اینکه فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به این مهم همه باید دست در دست هم دهند تا طبیعت فرصت زایش دوباره را داشته باشد و نسل‌های آینده نیز از این نعمت بهره‌مند شوند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به فرهنگ‌سازی و اهمیت منابع طبیعی تاکید کرد و نقش مسؤولان و همچنین کارکنان اداره کل منابع طبیعی برای کاهش آمار تخریب جنگل‌ها و مراتع  را بسیار تاثیرگذار دانست.

وی با اشاره به اینکه همه در حفظ انفال مسؤولیت داریم، اظهار کرد: در راستای سوق دادن مردم به سمت نگهداری از طبیعت همه مسؤولان باید دست به کار شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در این مراسم، اجرای طرح کاداستر و رفع تداخل، فرهنگ‌سازی، انجام عملیات اصلاحی و احیایی و همچنین برخورد با متخلفان و متصرفان اراضی ملی از برنامه های مهم امسال اعلام کرد و گفت: در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان طرح کاداستر اجرا شده است.

خلیل آقاجانلو با اشاره به اینکه سه سال است که با اختصاص اعتبارات از سوی صندوق توسعه ملی اجرای همه پروژه‌های استان سرعت گرفته است، تاکید کرد: در صدد هستیم تا در راستای فرهنگ سازی، حفظ و نگهداری از انفال  و منابع طبیعی با دانشگاه زنجان، حوزه علمیه و صدا و سیما همکاری‌های لازم را داشته باشیم.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سرگذشت تاسیس اتاق بازرگانی زنجان

ج اکتبر 9 , 2020
در ۱۶ مهر ۱۳۰۵ شمسی اولین اتاق تجارت ایران در تهران تشکیل شد. ریاست این اتاق را حاج امین اصفهانی عهده‌دار بود. به این ترتیب اولین رئیس اتاق بازرگانی ایران محسوب می‌شود و از ۱۳۰۵ تا ۱۳۱۱ این سمت را بر عهده داشت. سال ۱۳۱۰ دولت با وضع قانون خاصی […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس