معرفی دو کتاب درباره برند؛ طراحی هویت برند

کتاب «طراحی هویت برند» یک راهنمای ضروری برای همه اعضای تیم برندسازی است. از آنجا که به واسطه رقابت در بازار انتخاب­ های نامحدود خلق می­ شود، سازمان­ ها (شرکت­ ها) راه­ هایی برای برقراری ارتباط عاطفی با مشتریان، غیرقابل جایگزین (منحصر بفرد) شدن و ایجاد روابط مادام­ العمر (بلندمدت) جستجو می­ کنند. یک برند قدرتمند در تنگنای ازدحام بازار دوام می­ آورد.

در بخشی از این کتاب آمده است:« مردم عاشق برند می­ شوند، به آن اعتماد می­ کنند و به برتری آن ایمان پیدا می­ کنند. چگونگی درک و دریافت برند [توسط مصرف­ کننده]، فارغ از اینکه مربوط به محصولی تجاری و یا غیرانتفاعی باشد، بر موفقیت آن تأثیر می­ گذارد. برندها سه کارکرد اساسی دارند:

-جهت دهی: برندها به مصرف­ کنندگان کمک می­ کنند تا از میان گزینه های بی شمارِ در دسترس انتخاب کنند.
-اطمینان مجدد: برندها کیفیت حقیقی محصول یا خدمت را مخابره می­ کنند و این اطمینان را به مشتریان می ­دهند که گزینه درست را برگزیده­ اند.
-درگیری: برندها تصورات، زبان، و تداعی­ات مشخص را به کار می­ گیرند تا مشتریان را به تمایز برند تشویق کنند». کتاب طراحی هویت برند نویسنده آلینا ویلر و مترجم محمد طاهر دنگ کو توسط انتشارات نیاز دانش منتشر شده است.

از سیر تا پیاز

امروزه نقش مصرف‌کنندگان در دنیایی با هزاران برند کوچک و بزرگ اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در بخش هایی از این کتاب آمده است:« شرکت‌ها در جستجوی روش‌هایی هستند که با مشتریان خود ارتباط حسی نزدیک‌تری برقرار کنند، بی‌همتا و غیرقابل جانشین گردند و روابط دائمی داشته باشند. این مردم هستند که برندها را می‌سازند، عاشق یک برند می‌شوند، اعتماد و برتری‌اش را باور می‌کنند، انتخابش می‌کنند و به آن وفادار باقی می‌مانند. پس هویت برند یک دارایی و یک سرمایه است و مراحل برندینگ روند ساخت و پرداخت این هویت است».


«مهم نیست در کجای دنیا هستید، پرسش‌ها یکسان هستند: چه کسی هستید؟ چه کسی باید این را بداند؟ چگونه خواهند فهمید؟ چرا برایشان اهمیت دارد؟ اگر قصد دارید برندی داشته باشید که مردم درباره‌ی آن سخن بگویند، عاشقش باشند و انتخابش کنند، باید بتوانید پاسخی مناسب برای این پرسش‌ها داشته باشید. باید از الف تا ی برندینگ را به خوبی بدانید.
کتاب طراحی هویت برند مرجعی کامل برای پاسخگویی به این پرسش‌هاست. این کتاب از سه بخش تشکیل شده است:
بخش۱- پیرامون مفاهیم اساسی مورد نیاز برای شناخت فرآیند هویت برند است.
بخش ۲- فرآیند جامع هویت برند را بدون درنظرگرفتن پیچیدگی یک پروژه نشان می‌دهد.
بخش ۳- نمونه‌هایی کاربردی از برندهای برتر دنیا را ارائه می‌دهد که می‌توانند در طراحی برندتان الهام‌بخش باشند. فراموش نکنید هویت برند شما یک سرمایه‌ی باارزش است. به منبع قدرتی نیاز ندارید؛ فقط کافی است نسبت به «بهترین بودن» مایل و مشتاق باشید و کتاب طراحی هویت برند را انتخاب کنید. نویسنده این کتاب آلینا ویلر و مترجم آن دکتر سید مهدی جلالی است».

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کسب و کار رستوران دارها و غذاخوری ها زیر ذره بین «شهاب زنجان»؛ مشتری، پَر

ی اکتبر 18 , 2020
شهاب زنجان-کرونا تاثیر عمیق خود را بر کسب و کار رستوران دار ها و غذاخوری ها در زنجان گذاشته است. درست از روزی که این ویروس منحوس وارد ایران شده، تمامی معادلات کسب و کارها را بهم ریخت و در این میان در فصل بهار که بازار رستوران دارها و […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس