مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان تاکید کرد: تابستان بدون خاموشی با صرفه جویی در ساعات اوج مصرف

مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان با تاکید بر مدیریت مصرف برق در تابستان گفت:۱۵ خرداد تا ۱۵شهریور به خاطر افزایش دما ، مدت زمان پیک مصرف انرژی برق در کشور است وساعت  طلایی مدیریت مصرف انرژی برق استان از ساعت ۱۳تا ۱۷بعدازظهر و ۲۰تا ۲۲شب است.

به گزارش شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، علیرضا علیزاده، با اشاره به توانایی های صنعت برق ایران افزود: صنعت برق ایران، رتبه یک خاورمیانه ، رتبه ۱۴جهانی را به خود اختصاص داده است  و همه زیرساختهای لازم اصلی را در راستای تولید و توسعه این صنعت دارد.
این مقام مسئول با عنوان اینکه تولید برق، هزینه برترین بخش محسوب می شود گفت: احداث نیروگاه نیازبه هزینه های کلان دارد، در کل دنیا در جهت افزایش تولید انرژی از فسیل ها حرکت می شود.
وی ادامه داد: در سطح استان شرکت توزیع برق ازچهارحلقه تولید، انتقال ، توزیع  و مدیریت مصرف برای خدمت رسانی به مردم استفاده می کند.
مدیریت مصرف ، حلقه  چهارم است که جدیدا به آن پرداخت شده  است و آن مدیریت و هدایت مصرف است ، مردم در این زمینه نقش مهمی را می توانند ایفا کنند تا بتوانیم حتی بدون یک مورد خاموشی برق به راحتی دوره پیک مصرف برق را بگذرانیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: شرکت‌ نیروی برق در استان زنجان ۱۴هزار و ۳۱۷کیلومتر شبکه توزیع دارد. مشترکان خانگی۸۰درصد کل مشترکان استان را تشکیل می دهند. این بخش ۱۸ درصد مصرف انرژی برق استان را بخود اختصاص داده است. بخش تجاری و عمومی هر کدام پنج درصد مصرف کل انرژی استان زنجان را در بر می گیرند.  
وی اظهار داشت: دو بخش کشاورزی و صنعتی مولد هستند وبرای تولید ، توسعه و کسب ثروت فعالیت دارند،بیشتر مصرف برق استان در بخش صنعتی است .استان زنجان در بخش مصرف صنعتی در کشورشاخص است متوسط مصرف صنعتی کشور ۳۷ درصد است که این رقم در استان ۵۲ درصد می باشد.
علیزاده خاطر نشان کرد: فصل تابستان، فصل پیک مصرف برق است که مصرف سیستم سرمایشی در مناطق گرم امرحیاتی است  و باعث می شود سالیانه، نیاز به افزایش ظرفیت ۷ درصد را در نیروگاهها، خطوط انتقال و توزیع داشته باشیم.
وی ادامه داد: ۳۰۰ساعت ،در کل سال ظرفیت منصوبه پاسخگویی مصرف را نمی دهد، که نیاز نیست برای این زمان ، نیروگاه جدید احداث شود، بلکه با مدیریت مصرف می توان این ۳۰۰ ساعت را مدیریت کرد . با استفاده ازپتانسیل و همکاری مردم می توان این پیک  مصرف را سپری کرد.
این مقام مسئول  با اشاره به برنامه های تشویقی این شرکت برای جهت گذر از پیک مصرف گفت: با مشترکین صنعتی و کشاورزی برای جابه جایی بارروزانه، تفاهم نامه های مختلفی را امضا کرده ایم.امسال تعداد مشارکت کنندگان در پیک مصرف نسبت به سال گذشته افزایش زیادی دارد.
وی یاد آور شد: واحدهای تولیدی، امسال با مدیریت مصرفی که انجام می دهند نه تنها کاهش تولید نخواهند داشت بلکه با توجه به شعار سال که، سال جهش تولید است ، لطمه ای هم به تولید زده نمی شود.
وی گفت: سال گذشته ۷۰ میلیون تومان پاداش برای مشترکین کم مصرف پرداخت شد.
مدیرعامل شرکت توزیع زنجان تاکید کرد: برای گذر از دوره پیک مصرف برق با بخش کشاورزی تفاهم نامه ای امضا کردیم مبنی بر اینکه اگرکشاورزان در ۴ ساعت پیک ازبرق استفاده نکنند،۲۰ ساعت بقیه برق رایگان دریافت می کنند.
وی گفت: در بخش خانگی، رعایت الگوی مصرف را شاخص قرار داریم ، امسال از ظرفیت استارت آپ ها نیز در مدیریت مصرف خانگی استفاده می کنیم، سقف مصرف خانگی  و تجاری در زنجان، ۳۰۰ کیلووات در فصل تابستان  است، در صورت  مصرف بیش از این مقدار، ۱۶درصد به هزینه قبض خانگی و تجاری افزوده می شود.
علیزاده با بیان اینکه متوسط مصرف خانگی در زنجان ۱۵۰ کیلووات است گفت: پس می شود با مدیریت مصرف، کمتر از ۳۰۰کیلووات مصرف کرد. از طرفی تنها ۱۵درصد مشترکین بالای الگوی مصرف در استان مصرف می کنند.
وی ادامه داد: شرکت توزیع برق بحث کیفیت خدمات را سرلوحه و جزو اهداف خود قرار داده است و کیفیت در شاخص های برق، استفاده از سیستم خط گرم، استفاده از فناوری ها و سیستم های هوشمند، تعویض سیم های مسی با کابل خود نگهدار را در این خصوص انجام می دهد.
وی ارائه خدمات غیر حضوری را از دیگر اقدامات این شرکت در راستای افزایش کیفیت خدمات دانسته و گفت: با این روش هم مدت زمان خدمات و هم هزینه ها را کاهش دهیم.فرآیندهای خدمات رسانی را به نصف زمان کنونی کاهش خواهیم داد.
 مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با اشاره به راه اندازی دفتر خدمات غیر حضوری گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، دفتر خدمات غیر حضوری در شرکت توزیع برق راه اندازی شد، نیاز به حضور مردم در محل شرکت برای گرفتن خدمات نیست، و مشترکین با شماره گیری ۱۲۱، می توانند خدمات خود را دریافت کنند. هدف نهایی ما رسیدن درصد مراجعه حضوری به صفر درصد است.
وی گفت :راه اندازی مرکز تخصصی پایش بار و انرژی برق ، در راستای هوشمند سازی شبکه های توزیع از دیگر اقدامات ما می باشد که مقادیر مصرف مشترکین مختلف از این طریق پایش می شود و در این راستا تعداد کنتورهای هوشمند را افزایش می دهیم .
این مقام مسئول با اشاره به مطالبات شرکت توزیع برق استان زنجان گفت: ارائه خدمات  منوط به دریافت به موقع مطالبات است در حال حاضر۸۰ میلیارد تومان طلب از تعرفه های مختلف در استان داریم .

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حمایت شورای ملی زعفران از منصفانه شدن قیمت این محصول

س ژوئن 23 , 2020
رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: از اقداماتی که سبب شفافیت بازار، منصفانه شدن قیمت زعفران و جلوگیری از خام‌فروشی به منظور کمک به کشاورزان، صادرکنندگان و ارزآوری این محصول می‌شود قاطعانه حمایت می‌کنیم. محسن احتشام با بیان اینکه خواسته دیرینه این شورا منصفانه کردن قیمت زعفران به نفع کشاورزان […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس