مديرعامل شرکت توزيع برق زنجان تاکید کرد: تابستان بدون خاموشي با صرفه جويي در ساعات اوج مصرف

مديرعامل شرکت توزيع برق زنجان با تاکید بر مدیریت مصرف برق در تابستان گفت:15 خرداد تا 15شهريور به خاطر افزايش دما ، مدت زمان پيک مصرف انرژي برق در کشور است وساعت  طلايي مديريت مصرف انرژي برق استان از ساعت 13تا 17بعدازظهر و 20تا 22شب است.

به گزارش شرکت توزيع نيروي برق استان زنجان، عليرضا عليزاده، با اشاره به توانايي هاي صنعت برق ايران افزود: صنعت برق ايران، رتبه يک خاورميانه ، رتبه 14جهاني را به خود اختصاص داده است  و همه زيرساختهاي لازم اصلي را در راستاي توليد و توسعه اين صنعت دارد.
اين مقام مسئول با عنوان اينکه توليد برق، هزينه برترين بخش محسوب مي شود گفت: احداث نيروگاه نيازبه هزينه هاي کلان دارد، در کل دنيا در جهت افزايش توليد انرژي از فسيل ها حرکت مي شود.
وي ادامه داد: در سطح استان شرکت توزيع برق ازچهارحلقه توليد، انتقال ، توزيع  و مديريت مصرف براي خدمت رساني به مردم استفاده مي کند.
مديريت مصرف ، حلقه  چهارم است که جديدا به آن پرداخت شده  است و آن مديريت و هدايت مصرف است ، مردم در اين زمينه نقش مهمي را مي توانند ايفا کنند تا بتوانيم حتي بدون يک مورد خاموشي برق به راحتي دوره پيک مصرف برق را بگذرانيم.
مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان زنجان گفت: شرکت‌ نيروي برق در استان زنجان 14هزار و 317کيلومتر شبکه توزيع دارد. مشترکان خانگي80درصد کل مشترکان استان را تشکيل مي دهند. اين بخش 18 درصد مصرف انرژي برق استان را بخود اختصاص داده است. بخش تجاري و عمومي هر کدام پنج درصد مصرف کل انرژي استان زنجان را در بر مي گيرند.  
وي اظهار داشت: دو بخش کشاورزي و صنعتي مولد هستند وبراي توليد ، توسعه و کسب ثروت فعاليت دارند،بيشتر مصرف برق استان در بخش صنعتي است .استان زنجان در بخش مصرف صنعتي در کشورشاخص است متوسط مصرف صنعتي کشور 37 درصد است که اين رقم در استان 52 درصد مي باشد.
عليزاده خاطر نشان کرد: فصل تابستان، فصل پيک مصرف برق است که مصرف سيستم سرمايشي در مناطق گرم امرحياتي است  و باعث مي شود ساليانه، نياز به افزايش ظرفيت 7 درصد را در نيروگاهها، خطوط انتقال و توزيع داشته باشيم.
وي ادامه داد: 300ساعت ،در کل سال ظرفيت منصوبه پاسخگويي مصرف را نمي دهد، که نياز نيست براي اين زمان ، نيروگاه جديد احداث شود، بلکه با مديريت مصرف مي توان اين 300 ساعت را مديريت کرد . با استفاده ازپتانسيل و همکاري مردم مي توان اين پيک  مصرف را سپري کرد.
اين مقام مسئول  با اشاره به برنامه هاي تشويقي اين شرکت براي جهت گذر از پيک مصرف گفت: با مشترکين صنعتي و کشاورزي براي جابه جايي بارروزانه، تفاهم نامه هاي مختلفي را امضا کرده ايم.امسال تعداد مشارکت کنندگان در پيک مصرف نسبت به سال گذشته افزايش زيادي دارد.
وي ياد آور شد: واحدهاي توليدي، امسال با مديريت مصرفي که انجام مي دهند نه تنها کاهش توليد نخواهند داشت بلکه با توجه به شعار سال که، سال جهش توليد است ، لطمه اي هم به توليد زده نمي شود.
وي گفت: سال گذشته 70 ميليون تومان پاداش براي مشترکين کم مصرف پرداخت شد.
مديرعامل شرکت توزيع زنجان تاکيد کرد: براي گذر از دوره پيک مصرف برق با بخش کشاورزي تفاهم نامه اي امضا کرديم مبني بر اينکه اگرکشاورزان در 4 ساعت پيک ازبرق استفاده نکنند،20 ساعت بقيه برق رايگان دريافت مي کنند.
وي گفت: در بخش خانگي، رعايت الگوي مصرف را شاخص قرار داريم ، امسال از ظرفيت استارت آپ ها نيز در مديريت مصرف خانگي استفاده مي کنيم، سقف مصرف خانگي  و تجاري در زنجان، 300 کيلووات در فصل تابستان  است، در صورت  مصرف بيش از اين مقدار، 16درصد به هزينه قبض خانگي و تجاري افزوده مي شود.
عليزاده با بيان اينکه متوسط مصرف خانگي در زنجان 150 کيلووات است گفت: پس مي شود با مديريت مصرف، کمتر از 300کيلووات مصرف کرد. از طرفي تنها 15درصد مشترکين بالاي الگوي مصرف در استان مصرف مي کنند.
وي ادامه داد: شرکت توزيع برق بحث کيفيت خدمات را سرلوحه و جزو اهداف خود قرار داده است و کيفيت در شاخص هاي برق، استفاده از سيستم خط گرم، استفاده از فناوري ها و سيستم هاي هوشمند، تعويض سيم هاي مسي با کابل خود نگهدار را در اين خصوص انجام مي دهد.
وي ارائه خدمات غير حضوري را از ديگر اقدامات اين شرکت در راستاي افزايش کيفيت خدمات دانسته و گفت: با اين روش هم مدت زمان خدمات و هم هزينه ها را کاهش دهيم.فرآيندهاي خدمات رساني را به نصف زمان کنوني کاهش خواهيم داد.
 مديرعامل شرکت توزيع برق استان زنجان با اشاره به راه اندازي دفتر خدمات غير حضوري گفت: با توجه به شيوع بيماري کرونا، دفتر خدمات غير حضوري در شرکت توزيع برق راه اندازي شد، نياز به حضور مردم در محل شرکت براي گرفتن خدمات نيست، و مشترکين با شماره گيري 121، مي توانند خدمات خود را دريافت کنند. هدف نهايي ما رسيدن درصد مراجعه حضوري به صفر درصد است.
وي گفت :راه اندازي مرکز تخصصي پايش بار و انرژي برق ، در راستاي هوشمند سازي شبکه هاي توزيع از ديگر اقدامات ما مي باشد که مقادير مصرف مشترکين مختلف از اين طريق پايش مي شود و در اين راستا تعداد کنتورهاي هوشمند را افزايش مي دهيم .
اين مقام مسئول با اشاره به مطالبات شرکت توزيع برق استان زنجان گفت: ارائه خدمات  منوط به دريافت به موقع مطالبات است در حال حاضر80 ميليارد تومان طلب از تعرفه هاي مختلف در استان داريم .

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حمایت شورای ملی زعفران از منصفانه شدن قیمت این محصول

س ژوئن 23 , 2020
رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: از اقداماتی که سبب شفافیت بازار، منصفانه شدن قیمت زعفران و جلوگیری از خام‌فروشی به منظور کمک به کشاورزان، صادرکنندگان و ارزآوری این محصول می‌شود قاطعانه حمایت می‌کنیم. محسن احتشام با بیان اینکه خواسته دیرینه این شورا منصفانه کردن قیمت زعفران به نفع کشاورزان […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس